«پزشک خانواده» نسخه شفابخش در حوزه درمان است/ اخذ درجه سبز توسط آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امروز نسخه شفابخش در حوزه درمان پزشک خانواده است که در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و یکی از خدمات بزرگی‌ست که نظام به مردم ارائه می‌دهد. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، عباس اسماعیلی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: […]


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امروز نسخه شفابخش در حوزه درمان پزشک خانواده است که در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و یکی از خدمات بزرگی‌ست که نظام به مردم ارائه می‌دهد.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، عباس اسماعیلی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: یکی از مزایای طرح پزشک خانواد تشخیص و درمان به‌موقع افراد و اطلاع پزشک از جمعیت زیرپوشش است و طرح پزشک خانواده یکی از کارهای بزرگی‌ست که نظام جمهوری اسلامی آن را اجرا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: با طرح پزشک خانواده بدون هزینه‌های اضافی می‌توان در مراحل اولیه بیماری‌ها را تشخیص و درمان کرد که قطعا در اقتصاد خانواده مؤثر است.

وی با اشاره به این‌که در طرح پزشک خانواده ۱۰ درصد به سطوح بالای درمان و تخصصی ارجاع داده می‌شوند، عنوان کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد بیماری‌ها و مشکلات حوزه سلامت در سطح یک قابل درمان است و حدود ده درصد از این بیماران باید برای درمان به سطوح پزشکی بالاتر بروند.

 اسماعیلی با تأکید بر این‌که هرچه در بهداشت هزینه شود در درمان موفق‌تر خواهیم بود، افزود: مزایای طرح پزشک خانواده بسیار است که می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش دهد، زیرا بیشتر منابع مالی در حوزه واردات آنتی‌بیوتیک‌ها، سونوگرافی، رادیولوژی و….هزینه می‌شود و می‌توان این هزینه‌ها را برای بهبود حوزه زیرساخت‌ها و بهداشت خرج کرد.

 وی افزودک پزشک خانواده در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجراست و اکنون در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجراء خواهد شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به تقویت نظام شبکه تأکید دارند که بیشتر توجه به پیشگیری و ارتقاء سلامت است. ۹۰ درصد مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مسؤول سلامتی افراد سالم هستند.

وی با اشاره به اینکه در تقویت نظام شبکه هم بحث نیروی انسانی هم زیرساخت‌های فیزیکی و تهیه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مطرح است و سند آن تدوین شده است، یادآور شد: ۳۳ پروژه در طرح ارتقاء سلامت با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رفسنجان در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی از کسب درجه سبز توسط آزمایشگاه این دانشگاه در بین ۵۷ دانشگاه طی سال گذشته یاد کرد و گفت: آموزشگاه بهورزی رفسنجان هم راه‌اندازی شده که دانش‌آموز پذیرش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث رساندن خدمات به مناطق روستایی اقدامات خیلی خوبی انجام شده و طرح‌های خوبی نیز در حال راه‌اندازی و اجراست.

اسماعیلی با تأکید بر توجه به مسأله جمعیت عنوان کرد: رشد جمعیت ۰.۶ درصد زنگ خطری برای کشور است که هم به لحاظ امنیت، هم اقتصادی و هم سیاسی کشور را دچار مشکل می‌کند. در این زمینه قرارگاه جمعیتی تشکیل شده و ماهانه جلساتی برگزار می‌شود که در خصوص عوارض تک فرزندی، عوارض سقط، ناباروری‌ها و …مباحثی مطرح و به آگاهی مردم رسانده می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





«پزشک خانواده» نسخه شفابخش در حوزه درمان است/ اخذ درجه سبز توسط آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

منبع: فــارس
? «پزشک خانواده» نسخه شفابخش در حوزه درمان است/ اخذ درجه سبز توسط آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان