پروژۀ آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در حاشیۀ بازدید از پروژۀ آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد و بند انحرافی و کانال انتقال آب نجف‌آباد گفت:«با اجرای پروژۀ آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت،آب پایدار در اختیار مردم شهرهای جیرفت و عنبرآباد قرار خواهد گرفت». علی رشیدی با اشاره […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در حاشیۀ بازدید از پروژۀ آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد و بند انحرافی و کانال انتقال آب نجف‌آباد گفت:«با اجرای پروژۀ آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت،آب پایدار در اختیار مردم شهرهای جیرفت و عنبرآباد قرار خواهد گرفت».

علی رشیدی با اشاره به اهمیت طرح آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت افزود:«با توجه به بحرانی بودن شرایط کمّی و کیفی منابع آب شرب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد،برای حل این معضل و جلوگیری از تنش‌های اجتماعی پیش رو و مهاجرت اهالی منطقه،طرح آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به میزان ۲۹٫۱ میلیون مترمکعب در سال در دستور کار قرار گرفت که در صورت تامین اعتبار مناسب،امکان اتمام طرح تا پایان دولت سیزدهم میسر است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان،وی در ادامه خاطرنشان کرد:«قطر لولۀ خط انتقال از سد جیرفت تا تصفیه‌خانۀ آب جیرفت ۱۰۰۰ میلی‌متر است و از لولۀ فولادی و چدنی استفاده می‌شود که جمعاً حدود ۷۰۹۰۰ متر خواهد بود».

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان اظهار کرد:«طرح آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به پیمانکاری جنرال مکانیک و با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است».

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در پروژۀ آبرسانی سد جیرفت گفت:«در حال حاضر تجهیز کارگاه و آغاز عملیات خاکی دکاپاژ،عملیات نقشه‌برداری و پیاده‌سازی مشترک مسیر خط انتقال و احداث جاده،حفاری ترانشه،تامین لوله و اجرای خط لوله در حال انجام شده است».

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در خصوص پروژۀ بند انحرافی و کانال انتقال آب نجف‌آباد جیرفت نیز توضیح داد:«استان کرمان به دلیل واقع شدن در گسترۀ فلات مرکزی ایران،استانی خشک و کم آب محسوب می‌شود و با کاهش نزولات آسمانی طی ۱۵ سال اخیر و برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی لازم است تا حداکثر توان برای برنامه‌ریزی مناسب در اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب‌های سطحی موجود انجام گیرد».

وی افزود:«در همین راستا،احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی به منظور استفادۀ بهینه از منابع آب سطحی،به‌عنوان یک راهکار اساسی برای مقابله با وضعیت کنونی منابع آبی مورد توجه است».

رشیدی در پایان اظهار کرد:«بند انحرافی و کانال انتقال آب نجف‌آباد جیرفت با هدف انحراف،تامین و انتقال آب مورد نیاز اراضی تحت پوشش،تامین آب مورد نیاز انهار سنتی و جلوگیری از تخریب سردهنه‌های نهرهای سنتی در مواقع سیلاب در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در حال انجام است». /پ




پروژۀ آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد

منبع:خبر کرمان
?

پروژۀ آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی