پروژه آبخیزداری شهرستان منوجان به بهره‌ برداری رسید

با حضور معاون آبخیزداری، امورمراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز شهلکان منوجان به بهره برداری رسید. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب؛ حسن وحید معاون آبخیزداری،  امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور […]

با حضور معاون آبخیزداری، امورمراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز شهلکان منوجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب؛ حسن وحید معاون آبخیزداری،  امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه این مراسم به نقش مهم پروژه های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: پروژه های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب ها نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.

 
وی افزود: پروژه های آبخیزداری علاوه بر مهار سیلاب، در استحصال و ذخیره منابع آبی این منطقه بسیار تاثیرگذار است همچنین می توانیم با شتاب بخشیدن در تکمیل و اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای پیشبرد اهداف توسعه ی کشور گامی بلند و موثر برداریم.
 
 در ادامه قاسم رحیمی نیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: حوزه آبخیز شهلکان با مساحت ۹۱۳ هکتار در بالا دست شهرستان منوجان قرار دارد. 
 
وی افزود: با توجه به قرارگیری شهر منوجان و اراضی کشاورزی در پایین دست، در مواقع بارندگی شدید شاهد آبگرفتی و خسارات ناشی از سیلاب به این مناطق بودیم بنابراین مدیریت سیلاب با اجرای پروژه های آبخیزداری راهکاری موثر در این منطقه است. 

​​مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز شهلکان با حجم عملیات سنگی ملاتی ۳٠۲٠ مترمکعب و حجم عملیات خاکی ۲۷۵٠٠ مترمکعب از محل اعتبارات ملی امروز به بهره برداری رسید.

 
گفتنی است مراسم بهره برداری از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز شهلکان منوجان با حضور، فتحی مشاور معاونت آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و خلج کارشناس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور، سرهنگ امیرافضلی فرماندهی یگان حفاظت، شاهرخی و سنجری معاونین آبخیزداری و فنی اداره کل، فرماندار و شورای اداری شهرستان منوجان برگزار شد.

انتهای خبر/ تاج الدینی 




پروژه آبخیزداری شهرستان منوجان به بهره‌ برداری رسید

منبع:آرمـان
? پروژه آبخیزداری شهرستان منوجان به بهره‌ برداری رسید