پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: دبیر انجمن پیمانکاران استان کرمان با اشاره به ظرفیت پیمانکاری استان کرمان گفت:«یک‌هزار شرکت در استان داریم که ۷۰۰ شرکت از آن‌ها دارای رتبه هستند،ظرفیت پیمانکاری بسیار قوی داریم اما پروژه‌های ما محدود است و نمی‌توانیم همۀ این ظرفیت را به سمت پروژه‌های دولتی ببریم». سلیمان‌پور در همایش نقش پیمانکاران در […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: دبیر انجمن پیمانکاران استان کرمان با اشاره به ظرفیت پیمانکاری استان کرمان گفت:«یکهزار شرکت در استان داریم که ۷۰۰ شرکت از آن‌ها دارای رتبه هستند،ظرفیت پیمانکاری بسیار قوی داریم اما پروژه‌های ما محدود است و نمی‌توانیم همۀ این ظرفیت را به سمت پروژه‌های دولتی ببریم».

سلیمان‌پور در همایش نقش پیمانکاران در رونق اقتصادی که با حضور مسئولان استان کرمان برگزار شد،افزود:«مجریان ذی‌صلاح کمک بزرگی برای سرریز این فعالیت‌ها هستند و از سوی دیگر ما در انبوه‌سازی ظرفیت خوبی داریم که این ظرفیت‌ها سبب شده امروز ساختمان‌های بزرگ و گسترش شهری را در کرمان ببینیم».

وی ادامه داد:«ظرفیت‌های استان می‌تواند کمک کند که نیروی کار هدر نرود و در بخش‌های مختلف به کار گرفته شود».

دبیر انجمن پیمانکاران استان کرمان همچنین تاکید کرد:«دستگاه‌های اجرایی بایستی به میزان تخصیص اعتبارات،پروژۀ عمرانی تعریف کنند،ضمن آن‌که پروژه‌های نیمه‌تمام و بلاتکلیف در اولویت تعیین تکلیف قرار گیرد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی در ادامه با اشاره به بخشی از مطالبات پیمانکاران در حوزۀ اسناد خزانه و اعتباراتی که پایان سال مالی می‌آید،افزود:«ما نمی‌خواهیم که اعتبارات از استان کرمان برگشت بخورد اما باید این موضوع در سال‌های آینده در نظر گرفته شود که مطالبات پیمانکاران به ماه‌های پایانی سال مالی نیفتد».

سلیمان‌پور یادآور شد:«باید پیش از تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی،ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم و مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم. برخی از پروژه‌ها در فازهای بعدی به مناقصه می‌رود،در شرایطی که هنوز مطالبات فازهای قبلی پرداخت نشده است و این امر به پیمانکاران آسیب می‌زند».

وی ادامه داد:«همچنین برخی پروژه‌ها معارض دارند و این مهم باعث طولانی شدن روند اجرای فعالیت‌های عمرانی می‌شود که این مسائل در نهایت گریبان پیمانکاران را می‌گیرد»./پ




پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد

منبع:خبر کرمان
?

پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی