پرورش ۲۸۵۰ تُن انواع آبزیان در کرمان/رشد ۳ برابری اعتبارات شیلات استان

مدیر شیلات استان کرمان با بیان اینکه این استان استعداد‌های بالقوه‌ای را برای توسعه آبزی پروری داراست، گفت: امروز شاهد تولید حدود ۲ هزار و ۸۵۰ تن انواع آبزیان و ایجاد ۱ هزار نفر شغل در این بخش هستیم. به گزارش فت فتو از کرمان، رها ابوالقاسمی، مدیر شیلات استان کرمان امروز اظهار کرد: استان […]


مدیر شیلات استان کرمان با بیان اینکه این استان استعداد‌های بالقوه‌ای را برای توسعه آبزی پروری داراست، گفت: امروز شاهد تولید حدود ۲ هزار و ۸۵۰ تن انواع آبزیان و ایجاد ۱ هزار نفر شغل در این بخش هستیم.

به گزارش فت فتو از کرمان، رها ابوالقاسمی، مدیر شیلات استان کرمان امروز اظهار کرد: استان کرمان علی‌رغم ظاهر خشک و کویری استعداد‌های بالقوه‌ای را برای توسعه آبزی پروری داراست و اجرای نمونه‌های موفق و ایجاد مزارع پرورش آبزیان در بسیاری از مناطق در استان نمونه بارزی است که امروز شاهد تولید حدود ۲ هزار و ۸۵۰ تن انواع آبزیان و ایجاد ۱ هزار نفر شغل در این بخش هستیم.

وی افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هدف‌گذاری تولید حدود۳  هزار و ۳۰۰ تن نوع آبزی در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر شیلات استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اقلیم بسیار مناسب استان کرمان، طی سنوات گذشته با انجام فعالیت‌های ترویجی، ایجاد واحد‌های تولید آبزیان در مناطق استان در قالب استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، مزارع پرورش ماهی کوچک و بزرگ و تولید در دریاچه‌های پشت سد‌ها در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در ۷ ماه گذشته در استان کرمان انواع آبزیان به میزان بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و مزارع پرورش ماهی استان رهاسازی شده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: خشکسالی شدید و کاهش بارندگی‌ها، کاهش آبدهی منابع آب، افزایش هزینه‌های تولید از جمله بچه ماهی و خوراک، کاهش و ثابت ماندن قیمت فروش محصولات تولیدی منجر به استقبال نکردن مناسب کشاورزان به ذخیره سازی بچه ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در مقایسه با پارسال شده و بر این اساس برآورد می‌شود در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش رهاسازی بچه ماهی و نهایتا کاهش تولید در استان باشیم.

وی عنوان کرد: این مدیریت با برگزاری ۷۹ دوره آموزشی به ۶۲۱ نفر روز و صدور ۱۷ مورد مجوز به ظرفیت ۳۱۰ تن از آبزی‌پروران حمایت می‌کند.

ابوالقاسمی افزود:  تصویب مبلغ۸۲۰۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در قالب ۱۴ شهرستان، موجب رشد ۳ برابری اعتبارات شیلات نسبت به پارسال شده است.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب





پرورش ۲۸۵۰ تُن انواع آبزیان در کرمان/رشد ۳ برابری اعتبارات شیلات استان

منبع: فــارس
? پرورش ۲۸۵۰ تُن انواع آبزیان در کرمان/رشد ۳ برابری اعتبارات شیلات استان