پرورش نسل انقلابی در مناطق محروم جنوب کرمان حائز اهمیت است

طلبه بسیجی و فعال فرهنگی گفت: پرورش نسل انقلابی در مناطق محروم و کم برخودار نیاز مبرم جامعه است و رویکرد مسجد محوری راه رسیدن به این هدف است. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی نذیر کرمان به نقل از بسیج نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا فراشی‌نسب گفت: تربیت نسل انقلابی در مناطق محروم جنوب کرمان حائز اهمیت است و تربیت […]

طلبه بسیجی و فعال فرهنگی گفت: پرورش نسل انقلابی در مناطق محروم و کم برخودار نیاز مبرم جامعه است و رویکرد مسجد محوری راه رسیدن به این هدف است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی نذیر کرمان به نقل از بسیج نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا فراشی‌نسب گفت: تربیت نسل انقلابی در مناطق محروم جنوب کرمان حائز اهمیت است و تربیت این نسل در این مناطق نیاز مبرم جامعه است.

طلبه بسیجی و فعال فرهنگی افزود: قرار گرفتن در سطح حوزه علمیه وظیفه انسان را دوچندان می کند و بار تبلیغ دین را در مساجد و مدارس می توان بر دوش گرفت.

وی بیان کرد: عمده فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده است در عرصه‌های عمرانی، خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخودار، فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم اعم از روخوانی، روانخوانی، تفسیر، تجوید و حفظ بوده و همچنین دوره‌های تفسیر نهج البلاغه نیز برگزار شده است.

فراشی‌نسب ابراز کرد: در حوزه اجتماعی خدماتی همچون ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال خرد و نیمه پایدار برای خانواده‌های مستضعف انجام شده است و در بحث فرزندآوری طرح‌های تشویقی برای عموم مردم جامعه اجراء شده است.

این طلبه بسیجی جهاد تبیین را یکی از تاکیدات مقام معظّم رهبری مدظله العالی دانست و اظهار کرد: در لبیک به ندای رهبرم، جلسات متعددی با رویکرد تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی و همچنین حجاب و عفاف و فرزندآوری و فرزند پروری برگزار شده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی، کمک به کودکان کار باز مانده از تحصیل است که در این راستا، مجموعه‌ای به نام مرکز باز آموزی شهید آرمان علی‌وردی راه اندازی شده است تا کودکانی که ترک تحصیل کرده‌اند بتوانند ادامه تحصیل دهند.

فراشی نسب یکی از رویکردهای فعالیت‌های مسجدی خود را اجرای طرح‌های محله محور برشمرد و افزود: در ایام نوروز به مدت چند هفته جشن‌های کوچکی در پارک مجاور مسجد برای خانواده‌ها برگزار شد که کودکان و نوجوانان نیز پای ثابت این جشن قرار گرفتند.

طلبه بسیجی بیان کرد: سعی شد برنامه‌هایی در کنار این جشن‌ها اجرا شود که برای خانواده‌ها جذاب و در عین حال به نوعی خدمت به آنها باشد و به همین منظور با حضور روانشناس مشاوره در زمینه‌های مختلف به خانواده‌ها ارائه شد و همچنین پاسخگوی مسائل شرعی آنها نیز بودیم که این طرح محله محور مورد استقبال بی‌نظیر اهالی محله مسجد قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچین قبل از آغاز سال نو به منظور حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت سطح محله و شهر طرح سبد محبت اجرا شد و در این طرح توانستیم با جلب کمک‌های مالی اهالی محله سبدهای معیشتی تهیه شود و به دست نیازمندان برسانیم.

فراشی نسب اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های خوبی که با کمک اهالی محله مسجد انجام داده شد، پخت غذای گرم جهت توزیع در بین نیازمندان است که در مناسبت‌های ملّی و مذهبی انجام می‌شود و در همین راستا امسال در عید غدیر هزاران پرس غذا پخت و در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

فراشی‌نسب اضافه کرد: علاوه بر این ماه محرم نیز قریب هزاران پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شد و نکته قابل توجه همدلی و همراهی اهالی محله مسجد در اجرای طرح توزیع غذای گرم بود.

وی با یادآوری این که سال گذشته در جشنواره کشوری اوج به عنوان روحانی برتر انتخاب شده است، اظهار کرد: این جشنواره در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد، مرحله شهرستانی آن با محوریت خدمات رسانی مسجد به مردم بود که با توجه به تنوع خدمات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، درمانی، اشتغال‌زایی و حتی سیاسی وجود داشت به مرحله استانی راه یافتیم.

این طلبه بسیجی با اشاره به عضویت خود در مجمع نخبگان استان کرمان و کشور، ابراز کرد: پس از کسب موفقیت در جشنواره کشوری «اوج»، به دعوت مجمع نخبگان استان عضو این مجمع شدم و در جمع هنرمندان و نخبگان عرصه اشتغال، قرار گرفتم و همچنین از سوی مجمع نخبگان کشور برای عضویت در این مجمع دعوت و اکنون جزو مجمع نخبگان کشوری نیز هستم.

وی با اشاره به این که بسیج نقش محوری در شکل گیری شخصیت بنده داشته است، عنوان کرد: از سال های گذشته از طریق مسجد وارد مجموعه بسیج شدم و در بسیج با آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب آشنا شدم و این آموزه‌ها و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در شکل گیری شخصیت بنده چه در فضای دانشگاه و چه در حوزه علمیه بسیار مؤثر بود.

حجت الاسلام فراشی نسب با بیان اینکه جایگاه امروز خودم به عنوان یک طلبه را مرهون بسیج می‌دانم، گفت: مسئول فرهنگی حوزه امام حسن مجتبی (ع)، فرمانده پایگاه بسیج ثارالله، جانشین پایگاه امام حسین (ع) و فرمانده گروهان امنیتی امام علی (ع) بخشی از سوابقم در بسیج است.

این طلبه بسیجی با اشاره به این که هیچگاه خودم را خارج از مجموعه بسیج نمیدانم، تصریح کرد: بسیج هر روز یک درس جدیدی برای من دارد و حقیقتاً لطف و حمایت‌های مجموعه سپاه و بسیج شهرستان موجب افزایش روحیه امید در بنده شده است.

وی تاکید کرد: بسیج به معنای واقعی کلمه شجره طیبه‌ای است که ماحصل آن تربیت نیروهای جوان انقلابی متعهد و متدین است. حجت الاسلام فراشی نسب با یادآوری این مطلب تا به امروز در مجموعه بسیج خدمت کرده ام، عنوان کرد: به این خدمت جهاد گونه افتخار می‌کنم و شاید فردای قیامت چیزی برای عرضه نداشته باشم اما امیدوارم همین خدماتی که در بسیج ارائه داده‌ام در محضر پروردگار و امام زمان (عج) مورد قبول واقع شوند.

 طلبه بسیجی ابراز کرد: حضور در بسیج برایم دارای اهمیّت است و به بسیجی بودنم افتخار می‌کنم گاهی اوقات برای حضور در برنامه‌های بسیج مجبور می‌شویم از درس، شغل و حتی بودن در کنار خانواده بگذریم.

فراشی‌نسب در پایان خاطرنشان کرد: بسیج درختی است که شهداء آن را با خون خود آبیاری کردند و ما بسیجیان تا قیامت نخواهیم گذاشت برگی از این درخت بر زمین بیفتد و تا آخرین نفس در رکاب حضرت آقا، بسیج و سپاه خواهیم بود و این را برای خودمان مایه فخر و مباهات می‌دانیم.

انتهای خبر/ امیری




پرورش نسل انقلابی در مناطق محروم جنوب کرمان حائز اهمیت است

منبع:آرمـان
? پرورش نسل انقلابی در مناطق محروم جنوب کرمان حائز اهمیت است