پرورش خواه: پیکان برای شکست استقلال برنامه ویژه‌ای دارد/ ساپینتو اعتقادی به آمانوف ندارد

بهروز پرورش خواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مورد تقابل استقلال با پیکان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: فصل برای آبی‌پوشان خوب شروع نشده و این تیم ۵ امتیاز در چهار هفته ابتدایی از دست داده که ادامه فصل را برای مدافع عنوان قهرمانی سخت می‌کند. […]

بهروز پرورش خواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مورد تقابل استقلال با پیکان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: فصل برای آبی‌پوشان خوب شروع نشده و این تیم ۵ امتیاز در چهار هفته ابتدایی از دست داده که ادامه فصل را برای مدافع عنوان قهرمانی سخت می‌کند. همواره کسب امتیاز در نیم‌فصل دوم به مراتب دشوارتر از نیم‌فصل اول بوده و مخصوصا در هفته‌های ابتدایی که تیم‌ها به هارمونی نرسیده‌اند امتیازات گرانبهایی وجود دارد که نباید به سادگی از دست داد. اینکه ریکاردو ساپینتو آشنایی کمی از فضای حاکم بر فوتبال ایران دارد بر کسی پوشیده نیست اما نباید فراموش کنیم در تمامی پست‌ها بازیکنان خوبی در اختیار سرمربی پرتغالی هستند و او نباید با وجود چنین نفراتی در دیدارهایی که با تیم‌های غیرمدعی دارد امتیاز از دست بدهد.

وی ادامه داد: استقلال هفته نخست در ورزشگاه آزادی به سپاهان باخت و در بازی قبل مقابل نفت مسجدسلیمان هم به تساوی رضایت داد. بدون شک مقابل پیکان هم اگر استراتژی خوبی از سوی سرمربی مشخص نشده باشد و بازیکنان در خلق موقعیت و استفاده از فرصت‌ها کارایی لازم را نداشته باشند مقابل این حریف هم امتیاز خوبی نصیب تیم نمی‌شود. تیمی که می‌خواهد از عنوان قهرمانی فصل قبل خود دفاع کند باید در جمع‌آوری امتیاز بهتر از دیگر تیم‌ها عمل کند. رقبایی نظیر پیکان در تقابل با استقلال از انگیزه و انرژی بسیار زیادی بهره می‌برند تا موفق به کسب امتیاز شوند. پیکان تا اینجا توانسته همانند استقلال ۷ امتیاز به دست آورد و قطعا برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا در این بازی هم نتیجه‌ای مطلوب کسب کند و بتواند جایگاهش را در میان تیم‌های مدعی از دست ندهد.

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه چه ایرادهایی می‌توان از تیم ساپینتو گرفت، عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله ناهماهنگی میان بازیکنان تیم است که این موضوع با گذشت زمان رفع خواهد شد. البته در لیگ‌های برتر دنیا هستند تیم‌هایی که از همان هفته نخست هماهنگی بسیار خوبی میان بازیکنان برقرار است ولی در لیگ برتر فوتبال ایران که برچسب حرفه‌ای روی آن خورده، تیم‌های مدعی از هفته‌های ششم به بعد به ثبات خوبی می‌رسند. تا اینجای فصل مشخص شده فقدان هافبک بازیساز مهم‌ترین خلأ در استقلال است و این در حالی رخ داده که عزیزبک آمانوف در پست هافبک طراح می‌تواند به بازی گرفته شود ولی ساپینتو اعتقادی به این بازیکن ندارد و قطعاً از لحاظ فنی مورد اعتماد نیست چون در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی هم این بازیکن خیلی بازی نکرد و نتوانست مثمرثمر باشد. بازگشت یزدانی و مرادمند باعث خواهد شد تا ساختار دفاعی استقلال کامل شود. درون دروازه و در خط حمله ایرادی دیده نمی‌شود و می‌توان با موجودی فعلی به مصاف رقبا رفت.

پرورش خواه خاطرنشان کرد: در هیچ مسابقه‌ای استقلال حاشیه امنیت ندارد و نباید رقیبی را دست‌کم بگیرد. کسب پیروزی در هر مسابقه باعث تزریق روحیه و انگیزه کافی به بازیکنان می‌شود تا در گام‌های بعدی با قدرت بیشتری به مصاف حریفان بروند. قطعا تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند نباید برابر هیچ تیمی خود را از پیش برنده بدانند و با آنالیز دقیق یکایک رقبا به دنبال برتری باشند. تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، فولاد خوزسستان، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و حتی تراکتور از رقبای اصلی استقلال هستند اما دیگر حریفان هم اگر فضا پیدا کنند و به آنها فرصت داده شود به اهداف خود دست می‌یابند. اگر امتیازات مفت از دست استقال خارج شود آن وقت این تیم از مدعیان اصلی قهرمانی جا می‌ماند و در چنین شرایطی تکرار عنوان فصل قبل ممکن نیست.

انتهای پیام/۴۰۴۸/




پرورش خواه: پیکان برای شکست استقلال برنامه ویژه‌ای دارد/ ساپینتو اعتقادی به آمانوف ندارد

منبع:آنـــا
? پرورش خواه: پیکان برای شکست استقلال برنامه ویژه‌ای دارد/ ساپینتو اعتقادی به آمانوف ندارد