پروازهای استان پاسخگوی تقاضا نیست

استاندار کرمان با بیان اینکه زیرساخت های پروازی و فرودگاهی خوبی در استان داریم گفت: اما پروازها چندان به تعداد و پاسخگوی نیازها نیست. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در دیدار رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پنج فرودگاه فعال در استان اظهارداشت: […]

استاندار کرمان با بیان اینکه زیرساخت های پروازی و فرودگاهی خوبی در استان داریم گفت: اما پروازها چندان به تعداد و پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در دیدار رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پنج فرودگاه فعال در استان اظهارداشت: در شهر کرمان باوجود پروازهایی که انجام می شود اما توان پاسخ به تقاضای بالای هم استانی‌ها را ندارد.

وی ادامه داد: فرودگاه جیرفت زیرساخت خوبی دارد اما هفته‌ای ۲ پرواز دارد؛ همچنین در فرودگاه سیرجان پروازهای خوبی در حال انجام است.

فداکار بیان کرد: بخشی از فرودگاه رفسنجان باید فعال و همچنین این فرودگاه تجهیزات لازم را ندارد که باید تامین شود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت با توجه به جمعیت یک میلیون نفری جنوب کرمان، مسافر خوبی دارد که باید تعداد پروازهای آن افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: فرودگاه بم نیز دارای مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: در مجموع استان کمبود پرواز داریم زیرا تقاضاها برای دریافت بلیط بالاست.
پرواز باری کرمان- مسکو
وی همچنین با اشاره‌ به ظرفیت بالای استان در حوزه باری گفت: جنوب استان ظرفیت باری خوبی دارد لذا به دنبال راه‌اندازی پرواز باری به مقصد مسکو و در این زمینه به دنبال ترخیص‌گر در کشور روسیه هستیم.

فداکار در ادامه تاکید کرد که وجود بالگرد در منطقه جنوب و شرق استان یک ضرورت است.

استاندار کرمان همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه پهپادی ۲ شرکت فعال در استان داریم که یکی در زمینه دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و در مجموع اگر حوزه پهپادی ساماندهی شود، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: رفسنجان یک ظرفیت بسیار خوب بخصوص در زمینه عتبات عالیات دارد چراکه حدود ۴۰ درصد پروازهای عتبات در استان مربوط به رفسنجان است؛ لذا جا دارد به پروازهای عتبات در رفسنجان توجه بیشتری شود.

وضعیت هواپیمایی استان کرمان بهتر شده است
رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این دیدار گفت: وضعیت هواپیمایی استان خیلی بهتر شده و شاهد رشد پروازها هستیم.

محمد محمدی بخش افزود: تعدادی از فرودگاه های استان مشکلات دارند که در حال رسیدگی به آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرواز سوریه راه‌اندازی و استقبال خوبی از آن شد، بیان کرد: به دنبال این هستیم که صادرات و واردات را در کشور تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پهپادهای فوق سبک فراخوانی که ارائه کردیم حدود ۱۰ هزار پهپاد ثبت شد که در ادامه از آنها در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، سیل و غیره استفاده می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در فرودگاه کرمان با توجه به وجود مزار مطهر شهید سلیمانی که زیارتگاه مردم از کشورهای مختلف جهان است، بحث ترمینال خارجی را دنبال می کنیم که رفت و آمد با سهولت بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود بخش خصوصی در بحث خرید هواپیما ورود پیدا کند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند، چراکه هواپیما به نام آنها ثبت می‌شود.

انتهای خبر/




پروازهای استان پاسخگوی تقاضا نیست

منبع:آرمـان
? پروازهای استان پاسخگوی تقاضا نیست