پدیده زیرمیزی مردم را رنج می دهد و باید برخورد شود

فت فتو/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: پدیده زیرمیزی در شهرهای استان کرمان دیده می شود که همکاران بازرسی ما را رنج می دهد و از چالش های اساسی بیماران و مردم است و باید با آن برخورد شود. دکترمحمد جعفری صبح امروز ۲۸ مهرماه در همایش بیمه سلامت به مناسبت هفته بیمه سلامت(۳۰ […]

فت فتو/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: پدیده زیرمیزی در شهرهای استان کرمان دیده می شود که همکاران بازرسی ما را رنج می دهد و از چالش های اساسی بیماران و مردم است و باید با آن برخورد شود.

دکترمحمد جعفری صبح امروز ۲۸ مهرماه در همایش بیمه سلامت به مناسبت هفته بیمه سلامت(۳۰ مهرماه تا ۶ آبان ماه) اظهار کرد: در سال جاری اتفاقات بزرگی در حوزه بیمه صورت گرفته و همراه با جراحی اقتصادی دولت، ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و سهم استان کرمان ۱۵۰ هزار نفر بود.

وی با اشاره به بیمه مادران باردار، کودکان کمتر از پنج سال و بیمه درمان ناباروری افزود: با اجرای اصلاح نظام یارانه ها، طرح دارویار اجرا شد و به همت دانشگاه های علوم پزشکی و بیمه کمترین حاشیه را در استان کرمان داشتیم و اکنون ۱۱ میلیارد تومان پوشش بیمه ای دارو را در ماه در استان داریم.

جعفری با اشاره به بیمه درمانی مددجویان کمیته امداد در ادامه بیان کرد: ۷۰ درصد از هزینه های درمانی معلولان را در مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت می کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چالش های حوزه سلامت اظهار کرد: سیر بیماری های مزمن رو به افزایش است و باید پیشگیری را بیش از قبل به ویژه در سبک زندگی دنبال کنیم و با توجه به افزایش سن جمعیت، باید بیمارستان یا مراکزی ایجاد شود که به صورت خدمات در منزل برای سالمندان کار کند و برای جوان سازی جمعیت نیز به فرزندآوری توجه شود.

وی گفت: پدیده زیرمیزی در شهرهای استان کرمان دیده می شود که همکاران بازرسی ما را رنج می دهد و از چالش های اساسی بیماران و مردم است و باید با آن برخورد شود.

جعفری عدم تامین دارو و بعضا لوازم ارتوپدی در بیمارستان های دولتی و بحث واسطه گری در این زمینه در بیمارستان های خصوصی را از دیگر چالش های حوزه سلامت استان کرمان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه اختیاری است و بعضا افراد صرفا در زمان بیماری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، پیشنهاد کرد: نیاز است الزام بیمه ای باشد تا هر ایرانی یک بیمه پایه داشته باشد و نه فقط در زمان بیماری.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در برنامه ششم توسعه بود، اما کامل اجرا نشد؛ افزود: سرگردانی بیماران به ویژه کسانی که از استان های دیگر به استان ما مراجعه می کنند، به همین دلیل است و برای یک بیماری ساده به متخصص مراجعه می کنند در حالی که در مرحله اول بیماری باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده شوند.

وی اظهار کرد: در استان کرمان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پزشک خانواده روستائی و شهری دارند و باید در برنامه هفتم توسعه تحکمی در این زمینه وجود داشته باشد.

انتهای پیام




پدیده زیرمیزی مردم را رنج می دهد و باید برخورد شود

منبع: ایـسنا
? پدیده زیرمیزی مردم را رنج می دهد و باید برخورد شود