پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان راه اندازی می شود

کرمان – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از راه اندازی پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان تا ابتدای سال آینده خبر داد. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با معاون معدنی […]

کرمان – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از راه اندازی پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان تا ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر صمت در محل وزارتخانه، با انتقاد شدید از عدم آزادسازی معادن غیر فعال در اختیار دولت بیان کرد: بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های معدنی شهرستان‌های کرمان و راور و همچنین استان کرمان در حبس دستگاه‌های دولتی قرار گرفته که متأسفانه به دلایل مختلف نه خودشان معادن را فعال می‌کنند نه اجازه می‌دهند بخش خصوصی وارد عمل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصمیمات جلسات قبل که مقرر شده بود اقدامات این بخش عملیاتی شود این موضوعات به دلایل مختلف تا کنون به صورت رسمی اعلام و عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: موضوعات مربوط به بخش معادن شمال استان و شهرستان راور و همچنین ظرفیت‌های معدنی در مناطق گلباف، راین و چترود بحث اصلی ما در این نشست است.

پورابراهیمی اظهار داشت: بزرگترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان در محدوده راور با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای سال آینده با مسؤلیت کامل و مسئولیت واگذاری زمین توسط سازمان صمت انجام می‌شود.

وی افزود: مقرر شد در بخش زیرساخت‌های معدنی فهرست زیرساخت‌های معدنی در شهرستان کرمان و راور در لیست مصوبات شورای معادن استان برای بهره گیری از منابع مذکور قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: در جلسه امروز مقرر شد ۸۵ درصد از پهنه‌های معدنی حبس شده در اختیار ایمیدرو طرف هفته آینده کامل آزاد و در اختیار سازمان ضمن کرمان قرار گیرد تا بر اساس قوانین نسبت به امکان واگذاری بخش خصوصی جهت فعال سازی معادن در کرمان و راور اقدام شود.

کد خبر ۵۴۳۵۹۵۴




پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان راه اندازی می شود

منبع: مــهر
? پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان راه اندازی می شود