پایش آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان‌های خرما در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در سطح ۷۰۰ هکتار از نخیلات شهرستان پایش، کنترل و ردیابی آفت خطرناک سوسک سر خرطومی حنایی خرما انجام شده است. عباس نخعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان اظهار کرد: این ردیابی و پایش حدود ۷۰۰ هکتار چشمی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در سطح ۷۰۰ هکتار از نخیلات شهرستان پایش، کنترل و ردیابی آفت خطرناک سوسک سر خرطومی حنایی خرما انجام شده است.

عباس نخعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان اظهار کرد: این ردیابی و پایش حدود ۷۰۰ هکتار چشمی و ۱۲۰ هکتار با فرمون صورت‌گرفته که در ردیابی فرمونی حدود ۹۰ عدد فرمون استفاده شده است و تا کنون حدود ۸ کلاس آموزشی جهت آشنایی، ردیابی و پایش  سوسک سر خرطومی حنایی برگزارشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان افزود: خوشبختانه تا کنون در نخلستان‌های این شهرستان هنوز سوسک سر خرطومی حنایی مشاهده نشده است.

وی نیز به کشاورزان توصیه کرد: به‌منظور جلوگیری از  انتقال آفت از جابه‌جایی پاجوش‌های آلوده و ورود اجزای مختلف درخت خرما از شهرستان‌های آلوده اکیداً خودداری نمایند، با مشاهده هر گونه علامت مشکوک مانند صدای خراطی در داخل درخت، وجود سوراخ‌های متعدد، همچنین خروج شیرابه بدبو از تنه درخت به کارشناسان جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

انتهای خبر/د




پایش آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان‌های خرما در ریگان

منبع:آرمـان
? پایش آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان‌های خرما در ریگان