ویژگی‌های رفتاری و مبانی اندیشه‌ امام

از ویژگی‌های رفتاری امام اخلاص، انقلابی‌گری، مردم محور بودن، شجاعت و تدبیر، مدیریت بحران، زمان شناس، استکبار ستیز بودن است. به گزارش سرویس سیاسی نذیر کرمان؛ ملت ایران همواره موحد بوده و بت‌پرست نبوده است، امام این امت هم خدا باور واقعی و پرچم‌دار استمرار حرکت انبیا و ائمه معصومین(ع) بوده و به عنوان ولی […]

از ویژگی‌های رفتاری امام اخلاص، انقلابی‌گری، مردم محور بودن، شجاعت و تدبیر، مدیریت بحران، زمان شناس، استکبار ستیز بودن است.

به گزارش سرویس سیاسی نذیر کرمان؛ ملت ایران همواره موحد بوده و بت‌پرست نبوده است، امام این امت هم خدا باور واقعی و پرچم‌دار استمرار حرکت انبیا و ائمه معصومین(ع) بوده و به عنوان ولی فقیه جامعه نجات محرومین را رقم زد.

قرآن کریم در سوره مبارک فجر از قوم عاد و فرعون و ثمود نام می‌برد که قدرت‌های یکه‌تاز عالم بودند. اما در مقابل آنها مردمی خدا‌پرست بوده به دست خالی بر آن‌ها پیروز شدند و آن روز ها یوم الله شد.

امام خمینی(ره) هم با ویژگی‌های رفتاری و مبانی اندیشه‌ای خاص در مقابل طاغوت زمان حسین‌گونه ایستاد و برای مردم ستمدیده پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد.

از ویژگی‌های رفتاری ایشان می توان به اخلاص، انقلابی‌گری، مردم محور بودن، شجاعت و تدبیر، مدیریت بحران، فرا‌جناح، زمان شناس، استکبار ستیز و متشرع اشاره کرد، امام عزیز ما اهل منیت نبود، جمله‌ای که به یادگار مانده «نگویید من، بگویید مکتب من».

در رابطه با مبانی اندیشه‌ای حضرت امام می‌توان گفت ایشان خدا‌باوری بود و علت العلل همه موجودات را خدا می‌دانست.

شریعت محوری، قائل به اسلام ناب محمدی(ص)بود، کتاب و سنت را جایگزین خرافه و بدعت کرد، جهاد و شهادت را جایگزین رذالت و ذلت کرد، تعبد و تعقل را جایگزین التقاط و جهالت کرد، دیانت و سیاست را جایگزین بی‌بندو‌باری بی‌تفاوتی کرد، معتقد به مردم‌سالاری دینی بود.

امام بزرگوار ما فرجام اندیش بود، قائل به قیامت و معاد بود معرفت یقینی داشت، معتقد به نزاع دائمی حق و باطل بود، قانونمند بود، با عقلانیت عمل می‌کرد، امانت‌دار بود، حکومت را امانت خدا می دانست، امام کبیر ما با این ویژگی‌ها و مبانی اندیشه‌ای استکبار را در معرض فروپاشی قرار داد.

پس از رحلت امام بزرگوار، جانشین خلف او حضرت امام خامنه‌ای عزیز سکان هدایت و رهبری جامعه اسلامی را با همان مبانی اندیشه‌ای با نگاه کلان نگر ادامه می دهد و امروز در جنگ شناختی که میدان اصلی آن ذهن و مغز انسان‌هاست، نخستین هدف هجمه به امام راحل و رهبری حکیم انقلاب ولایت فقیه و هجمه به دستاورد های انقلاب است.

وظیفه ماست که با جدیت درمیدان جهاد تبیین، دشمن را ناامید کنیم و مراقب باشیم ذهن ما را به بردگی نکشند.

نویسنده: سعید تاج‌الدینی

انتهای خبر/




ویژگی‌های رفتاری و مبانی اندیشه‌ امام

منبع:آرمـان
? ویژگی‌های رفتاری و مبانی اندیشه‌ امام