ولایت؛ تمام موجودیت شهید سلیمانی بود/ قاسم سلیمانی در نقطه کانونی خطر، سرباز اول است

حشمت الله قنبری با تأکید بر اینکه همه موجودیت شهید سلیمانی ولایت بود و با همه حقایق ولایت معنا پیدا کرد، گفت: نام قاسم سلیمانی به هویت معنا دار تبدیل شد و هر چقدر از روز شهادت فاصله می گیریم زنده بودن او ملموس تر است؛ نام، یاد و عکس او خسته کننده نیست. به […]

حشمت الله قنبری با تأکید بر اینکه همه موجودیت شهید سلیمانی ولایت بود و با همه حقایق ولایت معنا پیدا کرد، گفت: نام قاسم سلیمانی به هویت معنا دار تبدیل شد و هر چقدر از روز شهادت فاصله می گیریم زنده بودن او ملموس تر است؛ نام، یاد و عکس او خسته کننده نیست.

به گزارش فت فتو؛ حشمت الله قنبری پیش از ظهر امروز در گردهمایی بانوان در محل مصلی امام علی علیه السلام با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سرفراز سپهبد شهید سلیمانی، گفت: دو سال قبل در چنین روزی بمب خلقت ترکید و مردی از تبار صالحان و جا مانده ای از خیل صالحان به جوار رحمت الهی پرکشید.

این پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: نام قاسم سلیمانی به هویت معنا دار تبدیل شد و هر چقدر از روز شهادت فاصله می گیریم زنده بودن او ملموس تر است؛ نام، یاد و عکس او خسته کننده نیست؛ معمولا نگاه مردم با مشاهده فراوان دچار خستگی می شود اما نام او فرسایش پیدا نمی کند و فراخوان مهمی را برای مخاطبان او پیدا می کند.

وی ادامه داد: روزی که پیکر شهید سلیمانی قطعه قطعه شد، من در نماز جمعه تهران در رابطه با وجود مبارک او صحبت کردم، گفتم قاسم سلیمانی مالک اشتر ولایت و انقلاب اسلامی است.

قنبری با اشاره به فرزانگی و جامعه الاطراف بودن مالک اشتر و با بیان اینکه او در کنار حضرت امیر المومنین علی علیه السلام به شخصیت استثنایی تبدیل شده است است، عنوان کرد: من آن روز از سر احساس این مسئله را نگفتم و دو سال از آن روز سپری شده است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: هر وقت احوالات مالک اشتر را بررسی کردم و ابعادی از زندگی اخلاقی و تربیتی و مجاهدت و ولایتمداری قاسم سلیمانی را تطبیق دادم دیدم که حرف آن روز در نماز جمعه، حرف دقیقی بود.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی اساس عزت شد، ابراز کرد: مکتب حضرت امیر المومنین علی علیه السلام آنچنان خلاق و سرشار بر گستره زمان جاری است که پیوسته قدرت مالک پروری دارد.

قنبری با بیان اینکه وجه مشترک سردار سلیمانی و مالک اشتر نخعی این بود که انسان های خوبی بودند و در زندگی آنها آدمیت معنا پیدا می کرد، گفت: مالک اشتر پنجه گره گشا حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام بود و او معلم اخلاق تمام یاران امام متقیان بود. و این جریان های حرکت آفرین باید به جریان درست در جامعه تبدیل شود و مادران باید چنین فرزندانی را تربیت کنند و پدران باید به چنین فرزندانی مباهات کنند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه فرمانده نظامی در جایگاه ارشد خود در پرتو هدایت امیر المؤمنین هویت حکمی و فکری پیدا کرد، افزود: غرش، هیبت و هیمنه مالک در به زیر کشیدن بنی امیه همان قدری است که پیرزن ها، دختران، پسران و نوجوانان کوفه و مدینه در کنار مالک احساس آرامش می کردند و این ویژگی ها، قاسم سلیمانی را تربیت می کند.

وی با تأکید بر اینکه فرماندهی مالک اشتر در محور مقاومت اسلامی بود، اظهار کرد: امام علی علیه السلام نامه ای را به مردم مصر نوشتند؛ مردمی که مخاطب امام علی علیه السلام هستند مردمی هستند که در مقابل خدا غضب می کنند؛ امام فرمودند مالک در بین مردم مجاهدی مأموریت پیدا می کند که عده ای قصد از بین بردن حق را دارند و ستمگری بر سر نیک و بد مردم پهن کرده است.

قنبری با اشاره به اینکه مالک اشتر بنده خوبی برای خداست، گفت: امام علی علیه السلام فرمودند؛ مردی را که به سمت مردم مصر فرستادم که بیدار است و در ساعاتی که همه می ترسند، او از دشمن وحشت نمی کند و به دشمن پشت نمی کند و در قلب دشمن سنگ سازی می کند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه  ویژگی مالک این است که در برابر اهل گناه و بدکاران از شعله آتش سوزنده تر است، ابراز کرد: مالک شمشیری از شمشیرهای خداست که این شمشیر نه کند می شود و نه ضربه آن کم می شود؛ مالک همه موجودیت خود را در امام علی علیه السلام می بیند و این ویژگی قاسم سلیمانی است؛ هر چه مالک می گفت عین گفته علی ابن ابی طالب علیه السلام است.

وی افزود: بدانید او(مالک اشتر) هیچ اقدام و منعی و پیشرویی و سکون نمی کند مگر به فرمان من باشد یعنی همه ویژگی های مهم خود را در ترازوی ولایت قرار داده است و عملش امامی است و این ویژگی را نیز قاسم دارد.

وی با بیان اینکه در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه کسی را دیده اید که مانند شهید سلیمانی قلب ولایت را تسخیر  کرده باشد، ادامه داد: اگر روح سید علی والا مقام در قاسم سلیمانی نبود محور مقاومت این قدر عزت پیدا نمی کرد؛ همه موجودیت او ولایت بود و با همه حقایق ولایت معنا پیدا کرد و این شاهکار تربیت است.

قنبری با بیان اینکه قاسم سلیمانی در نقطه کانونی خطر، سرباز اول است و خودش می رفت و می گفت بیایید و با اشاره به اینکه مالک در کارها، گرفتار خطا و سستی نمی شود، عنوان کرد: دشمنان نامه می دادند اما سپهبد شهید سلیمانی نامه آنها را باز نمی کرد برای اینکه حیثیت نظام سلطه در زیر گام های قاسم سلیمانی در هم کوبیده شود.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مالک مرد سرنوشت ساز میدان بود و سرعت اقدام او به موقع و به اندازه بود و شهید سلیمانی نیز این چنین بود، اظهار کرد: مالک، مالک روح و قلب و اراده خود بود و دچار کندی نمی شد و هر قدمی که بر می داشت بر پایه منطق بود.

وی با طرح این سوال که در جمهوری اسلامی و در کل گستره عالم خاکی، کدام سردار به دامنه قاسم سلیمانی پیدا می کنید، تصریح کرد: ملکوت قاسم سلیمانی متفاوت است؛ شهید سلیمانی امت اسلامی و جریان انسانیت را داغدار خود کرد.

قنبری خاطر نشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حیف بود که شهید نشود؛ به گونه ای در دنیا زندگی کرد که روز قیامت زمانی که محشور می شود در مقابل سیده النسا العالمین سینه ستبر داشته باشد.

انتهای پیام/م




ولایت؛ تمام موجودیت شهید سلیمانی بود/ قاسم سلیمانی در نقطه کانونی خطر، سرباز اول است

منبع:آرمـان
? ولایت؛ تمام موجودیت شهید سلیمانی بود/ قاسم سلیمانی در نقطه کانونی خطر، سرباز اول است