وقف باید براساس نیازهای جامعه، به‌روز شود

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: وقف باید خود را به روز کند تا بخشی از نیازهای امروز جامعه که در گذشته وجود نداشته، برآورده شود و با فرهنگسازی وقف را به سمت نیت عام‌تر سوق دهید. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز ۱۲ مهرماه در دیدار مدیرکل اوقاف […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: وقف باید خود را به روز کند تا بخشی از نیازهای امروز جامعه که در گذشته وجود نداشته، برآورده شود و با فرهنگسازی وقف را به سمت نیت عام‌تر سوق دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز ۱۲ مهرماه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: حفاظت، حراست و احیاء وقف اجر و ثواب دارد.

او اسلام را یک دین اجتماعی و جامع معرفی کرد و افزود: طبیعی است که دین اسلام در  همه حوزه‌های جامعه طرح داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: حاکمیت و دولت همه نیازهای جامعه را نمی‌توانند برطرف کنند زیرا حجم کارها بسیار زیاد است و این مختص این دوره نیست بلکه در همه ادوار تاریخ چنین مشکلی وجود داشته است.

او بیان کرد: اسلام برای آنکه بتواند بخشی از نیازهای جامعه راحل کند، موضوع وقف را مطرح کرده لذا یکی از احکام مترقی و پیشرفته بحث موقوفات است که تنوع نیت‌ها در آن وجود دارد و با وقف می‌توان بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: وقف باید خود را به روز کند تا بخشی از نیازهای امروز جامعه که در گذشته وجود نداشته، برآورده شود و با فرهنگسازی وقف را به سمت نیت عام‌تر سوق دهید و یا متناسب با نیازهای جامعه وقف کنند.

او تصریح کرد: واقفین باید نیازهای جامعه را ببینند و شرایط را بسنجند و با مشاوره ای که از کارشناسان فن می‌گیرند به بهترین وجه وقف کنند و حجم وقف را بالا ببرند و در امر وقف مشارکت داشته باشند.

امام جمعه کرمان حفاظت و حراست از موقوفات را از وظایف متولیان و سازمان اوقاف دانست و بیان کرد: دولت‌ها و حاکمیت باید به کمک وقف بیایند و باری از دوش وقف بردارند و با تعامل و همکاری مشکلات این نهاد را حل کنند.

او ادامه داد: دولت هم هر جا با دستگاه وقف مشکل دارد، برای حل آن مسئله پیشقدم شود.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در طی سنوات گدشته یکسری برنامه‌های دینی و مذهبی به کار ما اضافه شده که یکی از آنها موضوع اربعین است.

او از اقدامات سازمان اوقاف در ایام اربعین سخن به میان آورد و افزود: برای احداث زیرساخت‌ها این سازمان امسال ۳۰۰ موکب برنامه‌ریزی کرد که بخشی در عراق و بخشی در ایران برپا شدند و در استان کرمان ۹ موکب در عراق و دو موکب در مرز را حمایت کردیم و همزمان برنامه‌ریزی‌های برای همایش پیاده‌روی جاماندگان صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: از ابتدای امسال تثبیت مالکیت موقوفات را به صورت جدی پیگیری کردیم به‌طوری که تا شهریورماه بالغ بر ۶۴ درصد موقوفات استان تثبیت مالکیت شده‌اند.

او ادامه داد: خانه‌هایی که برای روضه‌خوانی وقف شده بودند اکنون نیاز به بازسازی و مرمت دارند که در شهر کرمان ۱۰۰ منزل در نظر گرفته شده تا برای بازسازی آنها اقدام شود.

انتهای پیام




وقف باید براساس نیازهای جامعه، به‌روز شود

منبع: ایـسنا
? وقف باید براساس نیازهای جامعه، به‌روز شود