وقتی نام سردار دلها به سردار سازندگی پیوند خورد/ در زادگاه سردار دلها دارو تولید می شود

دیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: به امید اینکه روزی اینجا در زادگاه سردار دلها دارو تولید شود. به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی فت فتو؛ هر جا نام سردار دلهابرده می شود؛ نور امیدی بر دل محرمین و مظلومین می افکند وعشق به خدمت گرد محرومیت را می زداید. کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان رابر […]

دیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: به امید اینکه روزی اینجا در زادگاه سردار دلها دارو تولید شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی فت فتو؛ هر جا نام سردار دلهابرده می شود؛ نور امیدی بر دل محرمین و مظلومین می افکند وعشق به خدمت گرد محرومیت را می زداید.
کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان رابر با وجود منبع غنی از گیاهان دارویی ومعطر قرار است؛ چرخ اقتصاد چرخه تولید را به حرکت در آورد از این رو با مدیر جهاد کشاورزی رابربه گفتگو نشتیم که در ادامه می خوانید
ایمان کریمقاسمی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی صبح رابر در خصوص تنها کارخانه اقتصادی که به دست سردار دلها در این شهرستان کلنگ زنی شده، گفت: بیش از چهار صد گونه گیاهان دارویی در شهرستان رابر و شهرستان های اطراف وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر افزود: موضوعی که می‌توانست هم اشتغالزایی را حل کند و هم چرخه تولید را کامل کند وجود یک کارخانه احساس می‌شود که، سردار سلیمانی با توجه به اهمیتی که به بحث تولید می‌دادند دوست داشت همیشه در شهرستان یک کارخانه ای به عنوان گیاهان دارویی با محوریت شیرین بیان، الوک و سایر گیاهان دارویی تأسیس شود.
کریمقاسمی ادامه داد: گرمای تیرماه سال ۹۸بود کلنگ کارخانه با حضور سردار دلها و مسئولان استانی و شهرستانی انجام گرفت.
وی، در خصوص میزان پیشرفت این کارخانه گفت: پیشرفت این کارخانه بنا به دلایلی متوقف شد ولی به لطف خدا با پیگیری های انجام شده در حال احداث است.
کریمقاسمی، پیشرفت کارخانه گیاهان دارویی را بالای ۶۰درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تجهیزات هم خریداری شده؛ امیدواریم با کمک همه مسئولین امر استانی و شهرستانی بتوانیم بحث توسعه را هم انجام دهیم و مشکل احداث سایر سوله ها حل شود.
وی، با اشاره به خدمات این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه بیشتر بحث روی تکمیل زنجیره تولید است، چرخه تولید در بحث فرآوری گیاهان دارویی مخصوصا در بحث شیرین بیان، گلاب، الوک و عسل کار می‌کنند که نهایتاً به مرحله تولید دارو برسد.
کریمقاسمی تأکید کرد: به امید اینکه روزی اینجا در زادگاه سردار دلها دارو تولید شود.
وی افزود: با همت مسئولین دولتی و همکاری آنها تا پایان سال جاری یک فاز آن اجرایی می شود، امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۲ فاز تکمیلی آن انجام و مراسم افتتاحیه با روح شهید سلیمانی عجین شود.
کریمقاسمی عنوان کرد: تمام هدف سردار سلیمانی این بود که کار نیمه تمام رها نشود و کامل انجام شود و ما هم امید داریم که کار کامل انجام شود.
وی، در خصوص اشتغالزایی این کارخانه گفت: در طرح ۷۰درصد اشتغالزایی مستقیم دارد و این اطمینان را می‌دهم بیش از دوهزار نفر در بحث کشاورزی، اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.
کریمقاسمی در خصوص صادرات محصولات کارخانه گفت: زمین کشاورزی در بحث کشت قراردادی به همت کارخانه استارت آن زده شده خوراک کارخانه توسط کشاورزان همین شهرستان و شهرستان های اطراف تأمین می شود و در بحث برند کارخانه مشکلی ندارد لذا بحث صادرات هم در مجموعه کار توسط کشورهای متقاضی قطعاً محصولاتش صادر خواهد شد.
وی گفت: تکمیل زمین کارخانه همت مسئولان استانی را می طلبد، این خدمت بزرگی به مردم و کشاورزان شهرستان رابر است.
فیلم
انتهای خبر/
 




وقتی نام سردار دلها به سردار سازندگی پیوند خورد/ در زادگاه سردار دلها دارو تولید می شود

منبع:آرمـان
? وقتی نام سردار دلها به سردار سازندگی پیوند خورد/ در زادگاه سردار دلها دارو تولید می شود