وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی جنوب کرمان

فت فتو/کرمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۴۱ سال با جانبازی پرچمدار انقلاب است و کشتی انقلاب را از میان بحران های مختلف عبور دادند و ماندگاری جبهه مقاومت مرهون منویات ایشان است. دکتر محمدمهدی اسماعیلی شامگاه هشتم دی ماه در آیین جشنواره یادمان ولایت به مناسبت گرامیداشت روزهای […]

فت فتو/کرمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۴۱ سال با جانبازی پرچمدار انقلاب است و کشتی انقلاب را از میان بحران های مختلف عبور دادند و ماندگاری جبهه مقاومت مرهون منویات ایشان است.

دکتر محمدمهدی اسماعیلی شامگاه هشتم دی ماه در آیین جشنواره یادمان ولایت به مناسبت گرامیداشت روزهای تبعید رهبر معظم انقلاب در دوران ستمشاهی به جیرفت، گفت: خاک جنوب کرمان حاصل‌خیز است و گذشتگان بناهای رفیع تمدنی را برجای گذاشتند و جیرفت در دوره انقلاب اسلامی دارای جایگاه ممتازی است که رهبر معظم انقلاب وفاداری مردم این خطه را توصیف کردند.

وی افزود: امام راحل پرچم نهضت اسلامی را بر دوش گرفت و مردان و زنان ایران به پیام امام لبیک گفتند و  وقتی در عظمت انقلاب اسلامی صحبت کنیم می گوییم انقلاب اسلامی فاطمیه الحدوث است و حسینی البقا است و این شناسنامه انقلاب است.

اسماعیلی نگاه روشن نهضت انقلاب را یادآور شد و افزود: رهبران انقلاب و شاگردان آنها از همان روزهای اول نهضت دارای نگاه روشنی به رشد فضایل اخلاقی در جامعه ایران بودند و امام صرفا یک مرد جهادی نبود بلکه یک رهبر مکتبی، نظریه پرداز و  نویسنده بودند و آثاری را به رشته تالیف در آورده که بزرگان این حوزه ها احساس عجز می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب را از جنس فرهنگ دانست و اظهار کرد: حلقه اول یاران امام هم این ویژگی ها را دارند زیرا انقلاب ما از جنس فرهنگ است و آیت الله شهید  مطهری، شهید بهشتی و شهید  باهنر از مفاخر کرمان نیز این گونه بودند و اینکه شهرستان جیرفت افتخار داشته تا شاگرد برجسته امام راحل را در اوج مبارزات میزبان باشد بهانه شده است که  هر ساله عاشقانه این برنامه را برگزار می کنند که جای تقدیر دارد.

وی رهبر معظم انقلاب را یکی از بزرگترین نظریه پردازان دانست و افزود: رهبر انقلاب  تمام زندگی اش را با جهاد و مبارزه گذرانده‌اند زیرا در یک خانواده  مبارز زندگی کردند و از  نوجوانی در صف مبارزه قرار گرفته در کنار امام و در کرسی درس امام  راحل بودند که  زندان و تبعید حاصل مبارزه ایشان در قبل از انقلاب شد.

اسماعیلی گفت: شاگردان زیادی نزد معظم له تربیت شدند و پای درس ایشان در مسجد کرامت مشهد درس ایثار و شهادت  را آموختند و چراغ مبارزات را در مشهد روشن نگه داشتند و رژیم مدت ها ایشان را زندانی کردند و ابتدا به ایرانشهر تبعید شدند و نور انقلاب گسترش پیدا کرد و منطقی وارد انقلاب شدند و شعله انقلاب افروخته شد و دشمنان  ناچار شدند رهبری  را به این شهر ولایی و مبارز پرور(جیرفت) تبعید کنند.

وی به سفر رهبر معظم انقلاب به جیرفت اشاره کرد و گفت: ایشان جان را کف دست گرفته و با حضور در خط مقدم در لباس یک سرباز ساده برای آرمان های امام و انقلاب ایستاده است و بیش از ۴۱ سال رهبری با جانبازی  پرچمدار انقلاب است و شخصیت بزرگی که بیش از ۳۰ سال کشتی انقلاب را از میان بحران های مختلف عبور دادند یک نعمت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چله دوم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: امروز در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی هستیم و جمهوری اسلامی ایران در شرایط مهمی در راس تحولات منطقه قرار گرفته و  شاید بحرانی که در سال ۲۰۱۱ شروع کردند برای از بین بردن مقاومت در لبنان و سوریه بودند و می خواستند ایران را ناآرام کنند و همه شبکه های صهیونیستی دست به دست هم دادند تا انقلاب اسلامی را ناکام کنند و آن روز هم رهبر انقلاب مقتدرانه ایستادند.

اسماعیلی ماندگاری جبهه مقاومت را  مرهون  منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: رهبری در دیدار با رئیس جمهور ترکیه ماندگاری جبهه مقاوت را نوید دادند  و همین شد و حاج قاسم پرچمدار بزرگ جبهه مقاومت توانست دشمنان غربی، عربی و عبری را شکست بدهد و پرچم انقلاب اسلامی به اهتزار در آمد و  شهید سلیمانی به عنوان فرمانده دلیر منویات رهبر خودش را به خوبی اجرا کرد و می بینیم روزهای غلبه تروریست ها در سوریه و عراق یادآور خاطراتی است که تلخ هستند و می‌خواستند برای کشور ما نیز این گونه عمل کنند.

وی در تمجید از مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: قهرمان مبارزه با تروریست ها حاج قاسم بود ما در تجلیل از چنین پیشوایی گرد هم آمده ایم که نابودی صهیونیست ها را نوید دادند و رهبر انقلاب با اخلاص، سیر و سلوک و تواضع و جهاد مستمر پرچم انقلاب اسلامی را به اهتزار نگه داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دولت را خادم مردم و سرباز رهبری دانست و اظهار کرد: همه با تاسی به حاج قاسم باید عمل کنیم  زیرا دولت خودش را سرباز رهبری و خادم مردم می داند و بی دلیل نیست دشمن همه عناصر خودش را به خدمت گرفته تا جلوی خادمی را بگیرد و گروه های مردمی را مقابل هم قرار بدهند و انسجام ملی را مورد هجمه قرار بدهد. دشمن تلاش کرده با استفاده از بمباران دروغ و تحریم جامعه ایرانی را نسبت به گذشته مایوس، پشیمان و نادم کند و جلوی حرکت نیروهای انقلابی را برای پیشرفت بگیرد.
اسماعیلی بیان کرد: دشمن دنبال دشمنی است و ما با تجربه بیش از چهار دهه که مرارت ها را  تحمل کردیم، به دشمن اجازه بهره برداری نخواهیم داد و مسیر خدمتگذاری به مردم را با بکارگیری همه ظرفیت ها هموار می کنیم.

وی ضمن هشدار به بدخواهان و دشمنان  گفت: دشمن بداند مردم ایران مستحکم پای انقلاب و آرمان های شهدا ایستاده‌اند و تشییع حماسی شهدای گمنام در روز شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها این واقعیت را نشان داد و مردم با آرمان های امام رهبری و شهدا بیعت کردند  و همه می دانند مسیر انقلاب به سمت پیروزی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مردم جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان  مورد اهتمام جدی دولت برای خدمتگذاری است و در سیل سال قبل رئیس جمهور مستقیم از مسکو به جنوب کرمان آمدند و با بالگرد مناطق مختلف را سرکشی کردند و مشکلات را شنیدند و ما نیز در حوزه فرهنگ خودمان را موظف به خدمتگذاری می دانیم و همه مصوبات را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام




وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی جنوب کرمان