وضعیت خاموشی در تابستان به رفتار مشترکین بستگی دارد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نیرو گفت:«وضعیت خاموشی‌ها در تابستان بستگی به رفتار مشترکین و مدیریت مصرف توسط آن‌ها دارد چراکه در صورت صرفه جویی با کمترین مشکلات و خاموشی تابستان را پشت سرخواهیم گذاشت». علی‌اکبر محرابیان بیان کرد:«بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده،مشترکانی که انرژی برق را در سطح الگو مصرف می‌کنند اگر مصارف […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نیرو گفت:«وضعیت خاموشی‌ها در تابستان بستگی به رفتار مشترکین و مدیریت مصرف توسط آن‌ها دارد چراکه در صورت صرفه جویی با کمترین مشکلات و خاموشی تابستان را پشت سرخواهیم گذاشت».

علی‌اکبر محرابیان بیان کرد:«بر اساس پیشبینی‌های انجام شده،مشترکانی که انرژی برق را در سطح الگو مصرف می‌کنند اگر مصارف خود را نسبت به سال قبل کمتر کنند به میزان صرفه‌جویی و کاهش هر کیلووات ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند».

به گفتۀ وی،کسانی که در مناطق گرمسیر کولرهای گازی و وسایل پرمصرف خود را خاموش کنند،بیش از ۵۰۰ هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو زنجان،وزیر نیرو ۱۰ خرداد ماه در حاشیۀ بازدید از پروژه‌های برق زنجان،یادآور شد:«قیمت فروش انرژی برای کسانی‌که در سطح الگو مصرف می‌کنند ۱۰۰ تومن است که صرفه‌جویی‌کنندگان پنج برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند».

وی با بیان اینکه در برخی مناطق که گرمسیری محسوب می‌شوند تا حدود ۱۵۰۰ مگاوات امکان صرفه‌جویی در مصرف برق وجود دارد،اظهار کرد:«این مشترکان می‌توانند کولرهای گازی و وسایل پرمصرف خود را امسال خاموش و پاداش قابل توجهی شاید بیش از ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنند».

محرابیان با بیان اینکه در شهرهای عادی،الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات است که ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی در این شهرها امکان‌پذیر است،افزود:«در این شهرها نیز مشترکان کم‌مصرف به ازای ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی ۵۰ هزار تومن پاداش می‌گیرند و به معنای این است که نه تنها قبض آن‌ها رایگان می‌شود بلکه بستانکار هم می‌شوند و با مصرف ۲۰۰ کیلووات،قبض ۲۰ هزار تومن برای آن‌ها صادر می‌شود که با احتساب پاداش متعلقه،این مشترکان نه تنها مبلغی پرداخت نمی‌کنند بلکه ۳۰ هزار تومن نیز از شرکت برق بستانکار می‌شوند». /پ

 




وضعیت خاموشی در تابستان به رفتار مشترکین بستگی دارد

منبع:خبر کرمان
?

وضعیت خاموشی در تابستان به رفتار مشترکین بستگی دارد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی