وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد: اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم 

نذیر کرمان/کرمان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال اعتبار موزه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتما اعتبار اضافه‌تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه ۱۴۰۲ است، در نظر می‌گیریم. سیدعزت الله ضرغامی شامگاه چهارم مهرماه در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم در جمع […]

نذیر کرمان/کرمان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال اعتبار موزه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتما اعتبار اضافه‌تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه ۱۴۰۲ است، در نظر می‌گیریم.

سیدعزت الله ضرغامی شامگاه چهارم مهرماه در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موزه‌ها جزء اولویت‌های کاری ما هستند و امسال نیز اعتبار موزه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتماً اعتبار اضافه‌تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه ۱۴۰۲ است، در نظر می‌گیریم.

وی افزود: بم از نظر وزارتخانه جایگاه ویژه‌ای دارد و از آنجا که مردم دنیا بم را می‌شناسند و نسبت به ظرفیت عظیمی که در اینجا وجود دارد، وزارت میراث فرهنگی این مجموعه را ویژه می‌بیند.

 ضرغامی به مرمت ارگ بم بعد از زلزله اشاره کرد و افزود: بعد از زلزله مرمت ارگ با توجه به تخریب بعضی مکان‌های آن بسیار فوق‌العاده بازسازی شده که می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در حوزه ماموریت‌های وزارتخانه ما داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: درحوزه گردشگری و صنایع دستی برخی کارهای هنرمندان به نمایش گذاشته شده بود که با اولویت مسائل بم را پیگیری می‌کنم.

وی درباره عرصه و حریم ابنیه تاریخی گفت: براساس قوانینی که در کشور تصویب شده، حفظ جایگاه میراث فرهنگی وظیفه ملی است که برعهده همه است و باید در مورد حریم ها اظهار نظر صورت بگیرد تا برخی مشکلات حل شوند.

ضرغامی اضافه کرد: ممکن است در مورد حریم ها نکات و اظهارنظرهایی صورت گیرد که می‌تواند این حریم‌ها تغییر کند تا برخی مشکلات دیگر مردم حل شود.

به گفته وی، نگاه به حریم ابنیه تاریخی و تجدیدنظر و واقعی کردن حریم ابنیه، از جمله سیاست‌ها و راهبردهایی است که در وزارتخانه دنبال می‌شود.

وزیر  میراث فرهنگی عنوان کرد: زمانی که ساخت و سازی در عرصه صورت می‌گیرد بسیار سخت می‌شود درباره آن تصمیم گرفت اما در حریم می‌شود با یک نگاه واقعی‌تر برخی مشکلات را حل کرد .

وی بیان کرد:  مشکل و درخواست‌های مردم شهرستان بم در دستور ویژه قرار می‌گیرد و با تشکیل کارگروه  آخرین بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا همراه با استفاده از ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری در بم، مشکلات مردم نیز حل شوند. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای ارگ تاریخی و سایر بناهای تاریخی بم اعتبار ویژه‌ای علاوه بر اعتبارات رسمی که در قانون بودجه برای بم دیده شده، در نظر گرفته و اضافه می‌کنم.

انتهای پیام




وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد: اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم 

منبع: ایـسنا
? وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد: اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم