وزیر علوم: رتبه‌های برتر گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی حمایت می‌شوند

به گزارش گروه دانش و فناوری فت فتو، محمدعلی زلفی گل عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با هیات رئیسه دانشگاه گیلان و روسای دانشگاه‌های استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کاری را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع کرده ایم که بر اساس آن، ١٠٠ نفر رتبه برتر گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی فیزیک و […]

به گزارش گروه دانش و فناوری فت فتو، محمدعلی زلفی گل عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با هیات رئیسه دانشگاه گیلان و روسای دانشگاه‌های استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کاری را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع کرده ایم که بر اساس آن، ١٠٠ نفر رتبه برتر گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی و ۵۰ نفر برتر هنر و زبان‌های خارجی از سوی بنیاد ملی نخبگان بورسیه و حمایت مالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه المپیادی‌های دارای مدال طلا، نقره و برنز نیز بورسیه می‌شوند، افزود: همچنین علاوه بر این حمایت‌ها، بعد از فارغ التحصیلی نیز بر اساس آئین‌نامه عضو هیات علمی دانشگاه‌ها می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا اظهار داشت: قرار شد طرحی برای نگهداشت نخبگان و مهاجرت معکوس آنان ارائه شود.

زلفی گل در نشست هیات رئیسه دانشگاه گیلان و رؤسای دانشگاه‌های استان در این داشگاه همچنین با اشاره به نگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه مهارت محوری گفت: در برنامه توسعه هفتم، دامنه فعالیت دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای کشور باید گسترده‌تر شود.

وی به مشکلات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای دانشگاه‌های غیردولتی شیوه‌ای نوین به کارگیری از جمله جذب یک روز در هفته و متناسب با نیاز دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

زلفی گل با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی استانداری گیلان به دانشگاه گیلان اظهار داشت: لازم است علاوه بر تخصیص اعتبارات از منابع ملی و استانی، از منابع مقاوم‌سازی و داخلی نیزبرث خوابگاه دانشجویی، سلف سرویس و … بهره گرفته شود.  

سرپرست دانشگاه گیلان نیز در این نشست ضمن تشریح ظرفیت‌های این داشگاه گفت: دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است و ۱۹ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

فرید نجفی با اشاره به فعالیت۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه گیلان افزود: ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به گیلان سفر کرد؛ افتتاح یک واحد تولیدی در شهرصنعتی در رشت، بهره برداری از ۲۷ پروژه سلامت محور از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم به استان گیلان بود.

انتهای پیام/




وزیر علوم: رتبه‌های برتر گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی حمایت می‌شوند

منبع:آنـــا
? وزیر علوم: رتبه‌های برتر گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی حمایت می‌شوند