وزیر علوم:  امتیازات ویژه ای در آئین نامه های جدید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تدوین شد

کرمان – فت فتو – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در آئین های جدید وزارت علوم برای بخش ارتباط بین صنعت و دانشگاه امتیازات ویژه و جامع الاطراف برای همه رشته ها دیده شده است.  به گزارش فت فتو، محمد زلفی گل روز جمعه در دیدار با […]

کرمان – فت فتو – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در آئین های جدید وزارت علوم برای بخش ارتباط بین صنعت و دانشگاه امتیازات ویژه و جامع الاطراف برای همه رشته ها دیده شده است.

 به گزارش فت فتو، محمد زلفی گل روز جمعه در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه کرمان به دلیل شهدای عزیزی که جزو شخصیت های فرا ملی هستند در کشور استثنا است افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی دنیای استکبار را به چالش کشید و یک شخصیت جهانی پیدا کرد و از این لحاظ جایگاه و شأن ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان از منظر علمی دارای ۱۰۰ مرکز آموزشی است ادامه داد: استاندار کرمان ز لحاظ جایگاه مدیریتی یکی از شخصیت های دانشگاهی و فرهیخته و نمایندگان این استان نیز جزو شخصیت های ملی هستند که موقعیت استثنایی را در کشور برای کرمان می توانند؛ رقم بزنند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: کرمان یک شهر استثنایی است و همه شرایط دست به دست هم داده تا گرمان یکی از استان های پرچمدار توسعه و سرمایه نظام اجتماعی باشد. 

زلفی گل با تأکید بر اینکه طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دانشگاه ها باید دانشجو را در حد نیاز و خودکفایی تربیت کنند تصریح کرد: کرمان مهد صنعت است و ارتباط دانشگاه با صنعت در کرمان می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد و در استان یزد نیز تعدادی از رشته ها را با صنایع با توجه به نیاز محور دانشجو تربیت می کنند. 

وی با اشاره به مسکن اساتید دانشگاه ها خاطرنشان کرد: باید مسکن برای اساتید تازه استخدام حدود ۸ تا ۱۰ سال تامین شود تا دغدغه مسکن را نداشته باشند و همانند دانشگاه صنعتی اصفهان خانه های ویلایی برای اساتید تاسیس کرده و یک عضو هیات علمی تا زمان بازنشستگی از این خانه ها می توانند استفاده کند که امیدواریم در کرمان این مهم هم محقق شود تا افراد مستعدتری بکار گرفته شود.

محمدی مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه بحت مسکن اساتید گفت: بخشی از زمین های دانشگاه را به جای اینکه به مسکن ملی داده شود برای ساخت مسکن به اعضای هیات علمی واگذار شود که در ادامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این پیشنهاد یک ایرادی دارد زیرا خانه سازمانی برای همیشه می ماند و نسل به نسل از آن استفاده می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مسئولان استان کرمان درخواست کرد، اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهند تا دانشگاه برای نسل های آینده حفظ شود. 

وی با اشاره به اینکه در یک بند از قانون جهش تولید دانش بنیاد آمده است که هزینه کردن در دانشگاه ها به منزله مالیات تلقی می شود گفت: دانشگاه ها می توانند از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشند. 

زلفی گل با تأکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در آئین های جدید وزارت علوم برای بخش ارتباط بین صنعت و دانشگاه امتیازات ویژگی و جامع الاطرافی برای همه رشته ها دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پارک‌های علم و فناوری از راه‌های افزایش درآمدهای دانشگاه‌ها است تصریح کرد: در خصوص ایجاد دومین پارک علم و فناوری کرمان باید زمینی به وسعت یکصد هکتار واگذار و سند تک برگ آن اخذ شود تا مجوز ایجاد آن صادر شود. 

وی ادامه داد: دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری دارای ارزش نمادین هستند و تهیه سند تک برگ به‌منظور جلوگیری از مشکلات بعدی برای فضاهای تعیین شده نیاز است.

استاندار کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه در رابطه با واگذاری زمین برای پارک علم و فناوری گفت: در مقیاس های بزرگ باید زمین با سند تک برگ از دولت بگیریم و قرارداد واگذاری پس از اجرای طرح انجام می‌شود و در حال حاضر قرارداد واگذاری ۲۰ هکتار برای پارک گرفته شده است. 

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه نشست روسای مراکز آموزش عالی استان کرمان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فرصتی است تا مشکلات و مسائل مراکز آموزش استان کرمان را مطرح کنند افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان دانشگاه مادر استان کرمان نیازمند توجه است و اگر به این مرکز آموزشی کمک شود بار لطمه را از این استان و کشور بر می دارد.

وی تصریح کرد: بودجه دانشگاه های شهرستان ها از جمله رفسنجان و جیرفت کم است و امیدواریم در بودجه امسال کمک بیشتری شود تا وضعیت مالی آن‌ها بهتر شود.

پژوهشکده جهان اسلام با محوریت پایگاه مقاومت در استان کرمان ایجاد شود 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این دیدار افزود: وزارت علوم بازنگری منطقی در زمینه ترفیع ها، تبدیل وضعیت ها و پردیس های دانشگاهی داشته باشد. 

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی بر تامین مسکن اساتید دانشگاهی تاکید کرد و گفت: کرمان، شهر شهید سلیمانی و پایگاه مقاومت است و دستور پژوهشکده جهان اسلام با محوریت پایگاه مقاومت در استان کرمان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: به صنعت و دانشگاه ها که توجه ویژه شود و در کرمان بسترهای این مهم در حوزه صنعت فراهم است.




وزیر علوم:  امتیازات ویژه ای در آئین نامه های جدید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تدوین شد

منبع: ایرنـا
? وزیر علوم:  امتیازات ویژه ای در آئین نامه های جدید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تدوین شد