وزیر علوم: اشتغال دانش بنیان رشد ۴۰ درصدی دارد

کرمان – فت فتو – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رشد ۴۰ درصدی شغل های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد تا از بحث های آموزشی، پژوهشی و فناوری حمایت های ویژه شود. به گزارش […]

کرمان – فت فتو – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رشد ۴۰ درصدی شغل های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد تا از بحث های آموزشی، پژوهشی و فناوری حمایت های ویژه شود.

به گزارش فت فتو، محمدعلی زلفی گل روز جمعه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: افتخار بزرگی برای دیار کریمان است که شهدای نامدار این کشور متعلق یه کرمان است.

وی ادامه داد: دیار کریمان مهد عالمان، دانشمندان، فرهنگیان و فرهیختگان است و به عنوان استان پهناور و زرخیز کشورمان ظرفیت های بزرگی دارد که باید در خدمت پیشرفت و توسعه کشور قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک روز کارمند گفت: در این هفته تلاش همه دولت های قبلی را ارج می نهیم زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات بزرگی نصیب جمهوری اسلامی شده که باید آنها را گرامی بداریم. 

وی با بیان اینکه امروز در منطقه رتبه اول علمی را داریم و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۷ هزار سند علمی بین المللی در کشور منتشر شده است تصریح کرد: اختلاف ما از نظر علمی با کشورهای منطقه بسیار زیاد است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۰‪ هزار دانشجو داشتیم اما امروز همین تعداد دانشجو را در دوره دکترا داریم و در خود استان کرمان چند هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و دکترا تحصیل می کنند. 

زلفی گل به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث تسلیحات نظامی، سلول های بنیادی، ژنتیک، هوش مصنوعی، راه ها و بزرگراه و خدمات ریلی و هوایی نیر اشاره کرد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به توصیه های مقام معظم رهبری به دولت های مختلف از جمله مردمی بودن دولت سیزدهم بین مردم و دولتمردان و عدالت ورزی در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی و نوآوری اشاره کرد و افزود: همچنین مقام معظم رهبری رهبری فرمودند؛ در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ اتفاقات بزرگی رخ داده و اینکه دستگاه‌ها را موظف کنند درصدی از اعتبار خود را در حوزه فرهنگ صرف کنند؛ نشان دهنده نوع نگاه مردمی در حوزه فرهنگ است. 

وی با بیان اینکه اگر خواستید سرمایه گذاری مادام العمر ایجاد کنید فرهنگ را سرمایه گذاری کنید و بهترین نوع سرمایه گذاری در فرهنگ و علم است و این دولت توجه ویژه به مهم داشته است. 

زلفی گل فسادستیزی، هویت سازی و افزایش خودباوری جوانان، انسجام دولتی، اقتدار دولتی و اشراف دولتق را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری به دولت مردان عنوان و تاکید کرد: این توصیه ها را ما باید حلقه گوش کنیم و برای عملیاتی شدن آنها از تمام ظرفیت های کشور استفاده کنیم به طور قطع این توصیه های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به دولتمردان داشتند براساس آسیب شناسی و نیاز آفرینی برای آینده کشور است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در سفر به هر یک از استان ها مصوباتی را ابلاغ کردند و آثار خیر آنها را در سال آینده شاهد خواهیم بود. 

وی گفت: پروژه های عمرانی که ۲۰ سال تکمیل نشده‌اند در این مصوبات الویت بندی شدند و اعتبارات به پروژه های بالای ۵۰ درصد تخصیص داده شد. 

وزیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: اولویت سفر دولت تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام با بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود. 

زلفی گل به بازآرایی و چابک سازی چارت سازمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: در این چارت معاونت فناوری و نوآوری تاسیس شد تا پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان، هسته های فناور و شرکت های دانش پایه مدیریت شوند. 

زلفی گل از افزایش ۴۰ درصدی شغل های دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد تا از بحث های آموزشی، پژوهشی و فناوری حمایت های ویژه شود. 

وی با اشاره به اینکه حلقه واسطی بین ارتباط صنعت و دانشگاه وجود نداشت که با ایجاد سامانه نظام ایده ها و نیازها و قانونی کردن این سامانه در قانون بودجه ۱۴۰‪۱ و شورای عالی انفلاب فرهنگی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی دولتی و خصوصی موظف به ثبت نیازهای خود در آن شدند تا در معرض دانشمندان، پژوهشگران، دانشجویان ارشد و دکتری قرار بگیرد تا بخشی از نیازهای جامعه به صورت پژوهشی حل شود. 




وزیر علوم: اشتغال دانش بنیان رشد ۴۰ درصدی دارد

منبع: ایرنـا
? وزیر علوم: اشتغال دانش بنیان رشد ۴۰ درصدی دارد