وزیر اقتصاد: بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شوند/صدور الکترونیکی ۱۱۳ هزار مجوز کسب‌وکار فعالان اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: خروج از بنگاه‌داری غیرضروری بانک‌ها یک ضرورت است اما در کنار آن باید باب ورود به سرمایه‌گذاری جدید در بانک‌های کشور ایجاد شود و بنگاه‌زایی بانک‌ها نه فقط در حوزه بانک‌های دولتی بلکه باید در حوزه بانک‌های خصوصی نیز باشد و این یک ضرورت است. به گزارش خبرگزاری  فارس […]


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: خروج از بنگاه‌داری غیرضروری بانک‌ها یک ضرورت است اما در کنار آن باید باب ورود به سرمایه‌گذاری جدید در بانک‌های کشور ایجاد شود و بنگاه‌زایی بانک‌ها نه فقط در حوزه بانک‌های دولتی بلکه باید در حوزه بانک‌های خصوصی نیز باشد و این یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری  فارس از کرمان، سیداحسان خاندوزی امروز در آیین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در ماهان اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته با تلاش دولتمردان دولت سیزدهم و همت بخش خصوصی پروژه‌های با اشتغالزایی بالایی به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: تجلیل واقعی از مقام حاج‌قاسم برای ما و کسانی که مسؤولیت اجرایی بر دوش‌مان هست به این معناست که بتوانیم مدیریت تحول‌گرا، شجاعانه و مخلصانه را در عمل محقق کنیم.

وی با بیان اینکه برخی سخت‌گیری‌های غیرضرور برخی نهادها به اسم نظارت، جرأت را از مدیران گرفته است، تصریح کرد: این موضوع موجب شده مسیرهای پیشرفت ما بسیار کند شود و قلم‌های مدیران اجرایی کشور را لرزان کرده که پای تصمیمات مهم و تحول‌آفرین را امضا کنند.

خاندوزی عنوان کرد: طی شش‌ماه گذشته نزدیک به ۱۱۳هزار فعال اقتصادی بدون حتی یکبار مراجعه‌کردن به هیچ دستگاهی به شکل بر خط مجوزهای کسب‌وکار خود را دریافت کردند و این عدد سال گذشته صفر بود و این مسأله نویدبخش آن است که ما به سمت یک چرخش نظام اداری کشور حرکت می‌کنیم، هرچند سرعت کم است اما  تحول آغاز شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: در یک سال گذشته در استان کرمان بیش از ۵۹۰ پروژه را در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ داشته‌ایم و این پروژه‌ها با یک روش نوین ‌و در مجاری کاملا شفاف و دقیق اجرا می‌شود.

خاندوزی افزود: طی شش‌ماه ۵۶۰ میلیارد تومان از محل مالیاتی که از استان کرمان در تهران و پایتخت وصول می‌شود به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگشت داده شده است.

وی گفت: خروج از بنگاه‌داری غیرضرور بانک‌ها یک ضرورت است اما در کنار آن باید باب ورود به سرمایه‌گذاری جدید در بانک‌های کشور ایجاد شود و بنگاه‌زایی بانک‌ها نه فقط در حوزه بانک‌های دولتی بلکه باید در حوزه بانک‌های خصوصی نیز باشد و این یک ضرورت است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





وزیر اقتصاد: بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شوند/صدور الکترونیکی ۱۱۳ هزار مجوز کسب‌وکار فعالان اقتصادی

منبع: فــارس
? وزیر اقتصاد: بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شوند/صدور الکترونیکی ۱۱۳ هزار مجوز کسب‌وکار فعالان اقتصادی