ورود معاون کل وزیر بهداشت به کرمان

با بحرانی شدن وضعیت کرونای استان کرمان ، معاون کل وزیر بهداشت به کرمان آمد و وضعیت رسیدگی به بیماران کرونایی را بررسی کرد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز برای بررسی روند درمان بیماران کرونایی و واکسیناسیون مردم به کرمان آمد. دکتر حریرچی ابتدا از مرکز […]

با بحرانی شدن وضعیت کرونای استان کرمان ، معاون کل وزیر بهداشت به کرمان آمد و وضعیت رسیدگی به بیماران کرونایی را بررسی کرد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز برای بررسی روند درمان بیماران کرونایی و واکسیناسیون مردم به کرمان آمد.

دکتر حریرچی ابتدا از مرکز واکسیناسیون بلوار حجاج و سپس مرکز واکسیناسیون شهید لنگری زاده  کرمان بازدید و سپس درمرکز ویزیت و درمان سرپایی بیماران مشکوک به کرونا با مردم و کادر درمان از نزدیک‌گفتگو کرد.

معاون وزیر بهداشت درمان سپس در جلسه  داخلی با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیران دانشگاه و بیمارستان افضلی پوروضعیت رسیدگی به بیماران کرونایی را بررسی کرد.

معاون کل وزیر بهداشت با قدر دانی از زحمات کادر درمان گفت :برای مبارزه ی بهتر با کرونا باید انجام آزمایش از افراد را بیشتر کنیم و واکسیناسیون‌گروههای سنی اعلام شده نیز بسرعت انجام گیرد..

دکتر حریر چی افزود: کرمان همچون دیگر استانهای جنوب کشور بسیار آمار بستری بالایی دارد و بیماری بسیار شدت گرفته  اماخوشبختانه با توجه به تجربه موجهای قبلی مدیریت خوبی شده و در زمینه سرم و دارو در این استان کمبودی نیست.

معاون وزیر بهداشت درمان تاکید کرد:برای مبارزه بهتر با بیماری باید هم‌پروتکلها بیشتر رعایت شود  وهم روند واکسیناسیون سرعت بگیرد که در شهریور و مهر واردات افزایش می یابد و تولیدات داخل هم بیشتر خواهد شد.

بگفته وی مردم برای دریافت واکسن حتما باید در سامانه ثبت نام و بدون ثبت نام  از مراجعه به مراکز واکسیناسیون  خودداری کنند.

 

 

 

دانلود

کد ویدیو

در این نشست  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:در موج سنگین قبلی در آذر پارسال از ۱۳۷۰ بیمار در کل استان  ۷۹۰ بیمار قطعی مبتلا به کرونا بودند اما در حال حاضر از ۱۸۹۵ بیماربستری ، ۱۰۸۰ بیمار قطعی کروناهستند و ۲۴۰ بیمار در بخش مراقبتهای ویژه (ای سی یو) بستری و ۶۴ بیمار به ونتیلاتور وصلند .

دکتر رشیدی افزود: از ۲۱۰۰تخت کرونایی آماده شده ۲۵۰ تخت ای سی یو پُر شدند اما از نظر دارو و اکسیژن هم در مضیقه نیستیم ومشکل عمده ما کمبود نیروی انسانی است

  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود:برای جلوگیری از تکمیل شدن گنجایش بیمارستانها ،سیستم‌مراقبت در منزل  نیز برقرار شده و بیماران بخشی از مراقبتها را با هماهنگی بیمه ها در منزل دریافت کنند

دکتر حریر چی معاون کل وزیر بهداشت نیز با قدر دانی از زحمات کادر درمان گفت :برای مبارزه ی بهتر با کرونا باید انجام آزمایش از افراد را بیشتر کنیم و واکسیناسیون‌گروههای سنی اعلام شده نیز بسرعت انجام گیرد..

 



منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? ورود معاون کل وزیر بهداشت به کرمان