ورزش ایرانی-اسلامی چوگان به فراموشی سپرده شده است

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری روی ورزش چوگان در کرمان گفت: ورزش چوگان هزینه‌بر است اما افرادی عاشقانه این کار را انجام دادند زیرا این ورزش از ورزش‌های ایرانی و اسلامی است که به فراموشی سپرده شده است. محمدمهدی زاهدی امروز ۱۹ اسفندماه در مراسم […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری روی ورزش چوگان در کرمان گفت: ورزش چوگان هزینه‌بر است اما افرادی عاشقانه این کار را انجام دادند زیرا این ورزش از ورزش‌های ایرانی و اسلامی است که به فراموشی سپرده شده است.

محمدمهدی زاهدی امروز ۱۹ اسفندماه در مراسم درختکاری ضمن تبریک هفته منابع طبیعی بیان کرد: طبیعت زیباست، حتی جاهایی که حیوانات وحشی وجود دارند و خشونتی هست هم زیبایی خاص خود را دارد.

وی افزود: ما انسان‌ها در قرن بیستم وارد بحث صنعتی‌شدن شدیم و به تخریب طبیعت پرداختیم و به محیط زیست بها ندادیم.

زاهدی ادامه داد: ما طبیعت را برای منافع خودمان از بین بردیم و ظلم بزرگی به طبیعت و آفریده های خدا کردیم درحالی که توجه به محیط زیست و طبیعت اهمیت بسیاری در ادبیات، معارف، روایات و حتی در آیات قرآن ما دارد زیرا در آیاتی می‌بینم که خداوند به اشیاء موجود در طبیعت قسم می‌خورد.

وی با تشکر از سرمایه‌گذار ورزش چوگان تصریح کرد: این ورزش هزینه‌بر است اما افرادی عاشقانه این کار را انجام دادند زیرا این ورزش از ورزش‌های ایرانی و اسلامی است که به فراموشی سپرده شده است.

زاهدی ادامه داد: ایجاد سرسبزی در اطراف میدان چوگان موجب یک زیبایی طبیعی است و امیدواریم برکتی به این کار دهد.

شایان ذکر است مهدی رجبی‌زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، محمدرضا عامری، رئیس هیئت چوگان استان کرمان و جمعی از مسئولین منابع طبیعی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام




ورزش ایرانی-اسلامی چوگان به فراموشی سپرده شده است

منبع: ایـسنا
? ورزش ایرانی-اسلامی چوگان به فراموشی سپرده شده است