ورزشگاه ۳۰ هزار نفری جیرفت احداث می‌شود

جیرفت – فت فتو – نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری احداث ورزشگاه ۳۰ هزار نفری در ورودی شهر جیرفت خبر داد و گفت که این پروژه احداث خواهد شد. به گزارش فت فتو ، ذبیح الله اعظمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  پیشینه ورزشگاه تختی جیرفت […]

جیرفت – فت فتو – نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری احداث ورزشگاه ۳۰ هزار نفری در ورودی شهر جیرفت خبر داد و گفت که این پروژه احداث خواهد شد.

به گزارش فت فتو ، ذبیح الله اعظمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  پیشینه ورزشگاه تختی جیرفت را بین دهه ۴۰ تا ۵۰ اعلام کرد و گفت: این مجموعه ورزشی بر اساس جمعیت زمان خود احداث شده ولی امروز با جمعیت فعلی باید مجموعه ورزشی متناسب با جمعیت احداث شود.

وی افزود: با پیگیری ها مقرر است در محل زمین های غیرفعال در ورودی شهر جیرفت این مجموعه ورزشی شامل ورزشگاه ۳۰ هزارنفری و نیز یک مجموعه سوارکاری احداث شود.

اعظمی همچنین از پیگیری برای ارتقای ساردوئیه و اسماعیلی جیرفت به شهرستان خبر داد و گفت: ظرفیت منطقه را بررسی کردیم لذا شهرستان شدن ساردو و بخش اسماعیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه کارشکنی های زیادی انجام شده ولی با این مسایل پیگیر این موضوع هستیم.

این نماینده مجلس از حضور کارشناس تقسیمات کشوری در استان کرمان خبر داد و گفت: روز پنجشنبه ششم آبان این کارشناس به جنوب کرمان سفر می کند و موضوع شهرستان شدن ساردوئیه و اسماعیلی در این سفر بررسی می شود. 

نماینده مجلس به گازرسانی به بخش ساردوییه نیز اشاره کرد و گفت: معارضان مانع اجرای این طرح شده بودند ولی از طریق استانداری و دستگاه قضایی این موضوع پیگیری شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با معارضان این‌طرح برخورد می کند افزود: امیدواریم تا پایان آذرماه سال جاری گازرسانی به ساردوییه انجام شود.

اعظمی به وضعیت گازرسانی شهر جیرفت نیز اشاره کرد و شرایط فعلی عملکرد پیمانکار گاز را خوب برشمرد و گفت: ۱۰ هزار علمک در جیرفت نصب شده ولی متاسفانه فقط ۲ هزار و ۵۰۰ نفر انشعاب گاز خریداری کرده اند.

این نماینده مجلس همچنین به موضوع ارتقای جنوب استان کرمان به یک استان اشاره و بیان کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم.

اعظمی در ادامه به طرح راه آهن جیرفت -بم- جاسک نیز اشاره و بودجه سالانه این طرح را پنج‌ میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: پیگیر بازنگری این طرح برای تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: طبق برآورد کارشناسان هزینه هر کیلومتر  راه آهن در کوه جبالبارز ۳۹ میلیارد تومان در قسمت کوهستانی و در قسمت دشت ۳۵ میلیارد تومان است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس همچنین به طرح پایانه صادراتی گلشن آرا نیز اشاره و تاکید کرد: این طرح در حال پیگیری است لذا امیدواریم تا آذرماه سال جاری فعالیت آن آغاز شود.

وی همچنین از ‌پیگیری مرز هوایی نیز خبر داد و حمایت مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج) از پروازهای جیرفت – تهران شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی به جوابیه مدیرکل ورزش و جوانان در زمینه اعتبار طرح چمن مصنوعی مجموعه ورزشی زحمتکشان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری اختصاص بودجه شهرستان عنبرآباد در چمن‌ مصنوعی جیرفت از طریق دیوان محاسبات انجام می شود.

وی بر رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد و افزود: بودجه هر شهرستان باید در همان شهر هزینه شود.

اعظمی از رایزنی و پیگیری تعامل با بانک ها برای ارایه تسهیلات در زمینه خبر انشعاب گاز خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد.

وی به مشکل زمین کارکنان شهرداری جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: این زمین ها به دلیل واقع شدن روی ۲ گسل با مشکل مواجه شده که با مشاوران تخصصی پیگیر رفع این مشکل هستیم.

این نماینده مجلس افزود: کد شهرک طبیعت در حال پیگیری است لذا زمین های مجاور شهرک طبیعت با اخذ کد، دیگر هیچ مشکلی نخواهند داشت.

وی به آخرین وضعیت بیمارستان عنبرآباد نیز پرداخت و گفت: پیمانکار در حال فعالیت است لذا پیگیر احداث فاز به فاز این طرح هستیم.

اعظمی در ادامه به قهرمانی سعید افروز از ورزشکاران اسفندقه جیرفت در پارالمپیک توکیو اشاره کرد و از پیگیری استخدام این ورزشکار از طریق شرکت ملی صنایع مس خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری روند اجرایی شدن فعالیت ها در معدن کرور، کارخانه لاستیک جیرفت و سیمان عنبرآباد خبر داد و گفت: معدن کرور بزودی راه اندازی می شود و درحال رایزنی جذب سرمایه گذار برای ۲ کارخانه دیگر هستیم.

وی درباره برخی مباحث مطرح شده در زمینه انتخاب افراد برای مسئولیت های مختلف ادارات نیز گفت: افراد متقاضی مدیریت رزومه خود را به ایمیل شخصی ارسال کنند تا بررسی شوند.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری و عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




ورزشگاه ۳۰ هزار نفری جیرفت احداث می‌شود

منبع:ایرنـا
? ورزشگاه ۳۰ هزار نفری جیرفت احداث می‌شود