وحدت حوزه و دانشگاه ابزار رشد کشور در عرصه های مختلف است/ این دو نهاد با اعتصام به حبل الهی در جهت ارزش های اسلامی حرکت کنند

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در حقیقت ابزار رشد کشور و موفقیت در عرصه های مختلف است، گفتند: منظور از وحدت این دو مرکز علمی این است که با هم با اعتصام به حبل متین الهی در جهت ارزش های اسلامی با سرعت حرکت […]

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در حقیقت ابزار رشد کشور و موفقیت در عرصه های مختلف است، گفتند: منظور از وحدت این دو مرکز علمی این است که با هم با اعتصام به حبل متین الهی در جهت ارزش های اسلامی با سرعت حرکت کنند.

به گزارش فت فتو؛ امروز ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله شهید مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب در خصوص ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه  فرموده اند” امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند. فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند”.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با فت فتو؛ گفت: آرمان وحدت حوزه و دانشگاه، از آرمان هایی است که امام راحل عظیم الشأن پیش از پیروزی انقلاب این مهم را دنبال می کردند و این آرمان، آرمان همه بزرگان و دست اندرکاران انقلاب بوده و است.

وحدت حوزه و دانشگاه ابزار رشد کشور در عرصه های مختلف است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در حقیقت ابزار رشد کشور و موفقیت در عرصه های مختلف است، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال ترقی کشور در همه عرصه ها هستند.

وی ادامه داد: لکن این وحدت، وحدت فیزیکی نیست، که این دو نهاد کنار هم بنشینند و مطالب را بشنوند؛ وحدت بین این دو نهاد، وحدت آرمانی است و وحدت آرمانی به این صورت تحقق پیدا می کند که حوزه و دانشگاه یک هدف را دنبال کنند که آن هدف، تقویت و تحکیم نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اختلاف سلیقه نیز در حوزه و دانشگاه بسیار طبیعی است و لکن این اختلاف سلیقه ها نباید منجر به اختلاف هدف شود، باید هدف راهبردی حوزه و دانشگاه، تقویت و تحکیم این نظام اسلامی باشد و از این راه است که آن وحدت تحقق پیدا می کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده در این هدف خللی ایجاد شود، آنگاه تفرقه بین حوزه و دانشگاه آغاز می شود و تفرقه ای که دود آن به چشم جامعه، حوزویان و دانشگاهیان خواهد رفت و بر این اساس است که این آرمان ارزشمند امام راحل عظیم الشأن و یاران امام را باید با هدف تقویت و رشد نظام اسلامی پاس بداریم.

حوزه و دانشگاه با اعتصام به حبل متین الهی در جهت ارزش های اسلامی حرکت کنند

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو بار فت فتو؛ با تأکید بر اینکه جامعه سازی اسلامی با اعتصام جمعی به حبل متین الهی رقم می خورد، گفت: اسلام، دین زندگی انسان است؛ حیات طیبه و سعادت همه جانبه آحاد بشر را می خواهد؛ ارزش ها و آرمان هایی چون کرامت، عزت، رفاه اجتماعی، خیر رسانی، آزادی، استقلال و عدالت را نشان داده است و می خواهد با اعتصام به حبل متین الهی محقق شوند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقصد انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز تحقق همین ارزش ها بوده است؛ هر انسان حق طلب و مسلمان آگاه خود را به این ارزشها وفادار و مسئول می بیند.

وی بیان کرد: دانشگاه و حوزه در رفع موانع و هموار کردن مسیر حرکت به سوی اهداف، تولید علوم و فنون لازم و تربیت نیرو برای ایفای شئون و مسئولیت ها باید پیشتاز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: منظور از وحدت این دو مرکز علمی این است که با هم با اعتصام به حبل متین الهی در جهت ارزش های اسلامی با سرعت حرکت کنند و مراد این نیست که حوزه دانشگاه شود و یا دانشگاه حوزه شود و یا هر دو چیز سومی شوند.

تشریح ارزش های جامعه اسلامی

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص ارزش های جامعه اسلامی با بیان اینکه جامعه خیرخواه و بشر دوست از جمله ارزش هاست، اظهار کرد: جامعه اسلامی خیرخواه نوع بشر است و به بشر نفع می رساند، خدای تعالی در سوره آل عمران آیه ۱۱۰ فرموده است”شما بهترین امّتی بودیدکه به سود انسانها آفریده شده اید. امر به معروف و نهی از منکر می کنید و به خدا ایمان دارید”.

وی افزود: جامعه اسلامی می خواهد، بزرگترین معروف یعنی توحید ناب اسلامی و همه ارزشهای انسانی در جهان بر پا شود و بزرگترین منکر، سلطه شرک آلود مستکبران و همه منکرات و پلیدی ها را برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در دعای بیستم صحیفه دعای مکارم الاخلاق این خیر خواهی جهانی و بشر دوستانه را از خداوند درخواست می کند” وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى يَدِيَ الْخَيْرَ وَ لاَ تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ؛ خدایا برای انسان ها به دست من خیر جاری ساز و با منت گذاری آن را نابود مکن”.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری جامعه شاهد و نمونه خوبی ها را از دیگر ارزش ها دانست و گفت: جامعه اسلامی جامعه وسط است؛ شاهد و حجت بر همه آحاد بشر و رسول الله حجت بر جامعه اسلامی است؛ جامعه اسلامی در قول و عمل، درستی و حقانیت اسلام را به عالم نمایان می سازد.

وی جامعه آراسته به تقوا را از دیگر ارزش های جامعه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: امام سجاد علیه السلام جلوه های تقوا را در روابط اجتماعی انسان در دعای بیستم صحیفه سجادیه بیان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی قیام امور مردم به قسط و عدل را از دیگر ارزش های جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف رسالت رسولان و انزال کتب، قیام امور به قسط و عدل است و خداوند در سوره حدید آیه ۲۵ می فرماید” ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب آسمانی و میزان (شناساییِ حق از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند”.

انتهای پیام/م
 




وحدت حوزه و دانشگاه ابزار رشد کشور در عرصه های مختلف است/ این دو نهاد با اعتصام به حبل الهی در جهت ارزش های اسلامی حرکت کنند

منبع:آرمـان
? وحدت حوزه و دانشگاه ابزار رشد کشور در عرصه های مختلف است/ این دو نهاد با اعتصام به حبل الهی در جهت ارزش های اسلامی حرکت کنند