وجود ۲۷ هزار واحد مسکونی ناپایدار در کشور

مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار واحد ناپایدار در سطح شهرهای کشور وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آنها سکونت دارند. به گزارش فت فتو از زرند، همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، امروز همایش آموزشی ایمنی در برابر زلزله […]


مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار واحد ناپایدار در سطح شهرهای کشور وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آنها سکونت دارند.

به گزارش فت فتو از زرند، همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، امروز همایش آموزشی ایمنی در برابر زلزله به میزبانی شهرداری زرند برگزار شد.

محمدرضا مهماندوست مشاور شرکت بازآفرینی شهری کشور در این نشست با اعلام اینکه انتقال آموزه‌های زلزله بم توسط ۳۵ سفیر در ۱۰۵ شهر به‌صورت همزمان در حال برگزاری‌ست، اظهار کرد: امیدواریم از این آموزه‌ها درس گرفته تا در آینده شاهد کاهش حوادث در سطح شهرها باشیم.

مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار واحد ناپایدار در سطح شهرهای کشور وجود دارد که بیش از ۱۰میلیون نفر در آنها سکونت دارند، افزود: اگر در کنار مردم، مدیران و مسؤولان شهرها و استان قرار گیرند مطمئناً می‌توانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه کنیم.

مهماندوست عنوان کرد: در راستای این همایش تسهیلات ۵ بسته‌ای برای شهروندان در نظر گرفته شده است که تخفیفات ویژه برای پروانه‌های صادره از سوی شهرداری، ارائه تسهیلات بانکی برای هر واحد به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و بسته تشویقی شهرسازی برای مالکان از مهمترین آنهاست.

 وی به بهسازی معابر در بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: بهسازی معابر بافت فرسوده شهر زرند نیز از طریق قیر رایگان انجام خواهد شد تا رضایت شهروندان حاصل شود.

 علی ضیاءالدینی شهردار زرند نیز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش گفت: برای رعایت حال شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده با حمایت‌های انجام شده، بیش از ۵۰ درصد تخفیف برای محدوده‌های هدف و ۵۰ درصد نیز در هزینه نقشه‌های ساختمانی از طریق نظام مهندسی برای شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است .

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب





وجود ۲۷ هزار واحد مسکونی ناپایدار در کشور

منبع: فــارس
? وجود ۲۷ هزار واحد مسکونی ناپایدار در کشور