وجود چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان!/ افزایش سرقت های خرد

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: برآورد این است چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان رها هستند. سرهنگ مهدی پورامینایی پیش از ظهر امروز ۱۵ تیرماه در نشست خبری با اشاره به اهمیت امنیت اظهار کرد: همه نسبت به تولید امنیت نقش دارند و همه سازمان ها و نهادها باید در این زمینه […]

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: برآورد این است چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان رها هستند.

سرهنگ مهدی پورامینایی پیش از ظهر امروز ۱۵ تیرماه در نشست خبری با اشاره به اهمیت امنیت اظهار کرد: همه نسبت به تولید امنیت نقش دارند و همه سازمان ها و نهادها باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند تا مردم احساس امنیت و رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سازمان هایی که به خوبی نقش خود را در موضوع امنیت ایفا می کند رسانه است، افزود: موضوعات متفاوتی در امنیت نقش دارند و سازمان های زیادی باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

پورامینایی تصریح کرد: در حال حاضر پدیده گسترده ای که در جامعه وجود دارد و مردم نگرانی دارند، سرقت است که ۵۵ درصد از پرونده های دادگستری را این جرم به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته دستورالعملی به همه سازمان ها در راستای پیشگیری از وقوع سرقت ابلاغ شده که ۱۷۷ وظیفه برای ۲۷ سازمان برای پیشگیری از سرقت تعریف شده است.

وی ادامه داد: مسائل مختلفی در سرقت دخیل هستند که عمده آن تورم، بیکاری و … است و درخواست ما از رسانه این است که به این حوزه ورود کند و مطالبه گر وظایف سازمان های مختلف در این زمینه باشد زیرا سرقت و معضلات اجتماعیِ سطح جامعه از دغدغه های مردم است.

پورامینایی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد وظایف پیشگیری از سرقت به عهده نیروی انتظامی است، گفت: متاسفانه کسی پیگیری نمی کند که دستگاه های دیگر به وظیفه شان عمل نمی کنند درحالی که لازم است این موضوع به عنوان ترک فعل دنبال شود.

وی اظهار کرد: علی رغم اقداماتی که پلیس در راستای پیشگیری از سرقت انجام می دهد، از ابتدای امسال ۲۰ درصد افزایش سرقت را در شهرستان کرمان داشته ایم که این زنگ خطری است و همه سازمان ها باید کمک کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه سرقت در صدر جرائم این شهرستان قرار گرفته، افزود: در جرائم دیگر کاهش داریم از جمله سرقت های مهم که شامل سرقت منزل(۲۲ درصد کاهش)، سرقت خودرو و لوازم و قطعات خودرو است، کاهش داریم اما در سرقت های خرد شاهد افزایش جرم هستیم که ۷۵ درصد از سرقت های شهرستان کرمان را شامل می شوند و دو مورد در راس است؛ سرقت های سیم برق و کابل مخابرات و دیگری سرقت های مربوط به ادارات است که هیچ اقدامی برای حفاظت اموالشان نمی کنند.

وی اظهار کرد: ۱۶ درصد سرقت ها از ساختمان های در حال احداث و نیمه کاره صورت می گیرد و این در حالی است که سالهاست اعلام کرده ایم شهرداری و نظام مهندسی در پروانه ساختمان تائیدیه امنیتی از پلیس بگیرید.

پورامینایی بیان کرد: ۹۲۰ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان وجود دارد و معتادین به راحتی سرقت کرده و اموال سرقتی را در این کارگاه ها به فروش می رسانند که لازم است وضعیت فعالیت این کارگاه ها ساماندهی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی کشف سرقت ها و افزایش ۳۲ درصدی دستگیری سارقین افزود: در زمان سرقت از ادارات و شرکت ها، اگر نماینده حقوقی آن اداره مراجعه نکند و سرقت اول سارق و زیر ۲۰ میلیون تومان باشد، سارق آزاد می شود لذا باید مسئولان ادارات اولا نسبت به حراست از اموال و ثانیا در صورت سرقت، نسبت پیگیری و شکایت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از سارقان دستگیر شده در شهرستان کرمان را کسانی تشکیل می دهند که سرقت اولشان است ضمن اینکه سن سارقان نیز رو به کاهش است.

پورامینایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل معتادین متجاهر در سطح شهر تصریح کرد: برآورد این است چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان رها هستند و این در حالی است که ۱۱ سازمان در جمع آوری، درمان، نگهداری، مراقبت پس از درمان، اشتغال و برگشتن این افراد به جامعه نقش دارند و به صراحت اعلام می کنم که دستگاه های مختلف باید به وظیفه خود در بحث معتادین متجاهر عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع بیگانه، خواسته پلیس است، گفت: جمع آوری متکدیان وظیفه شهرداری است و شهرداری باید مکانی برای این افراد در نظر بگیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری نزاع در شهرستان ۵۵ درصد کاهش داشته، افزود: معضل خرده فروشان مواد مخدر نگرانی مردم است که ما نیز طرح هایی را اجرا و برخورد داشته ایم به عنوان مثال منازلی که تکرار جرم داشته اند، پلمب شده اند.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی سرقت مسلحانه ر شهرستان کرمان در سال جاری گفت: در راستای پیشگیری از سرقت منازل بحث مراقبت همسایه از همسایه اهمیت زیادی دارد؛ در این زمینه در یک فقره سرقت که یک هفته قبل در کرمان رخ داد، سارق چهار واحد آپارتمان را سرقت کرده بود که صاحب خانه ها به صورت همزمان به مسافرت رفته بودند و هیچکدام از دیگری خبر نداشت.




وجود چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان!/ افزایش سرقت های خرد

منبع: ایـسنا
? وجود چندین هزار معتاد متجاهر در شهر کرمان!/ افزایش سرقت های خرد