وجود مدارس کانکسی، چادری و کپری در عنبرآباد؛ زیبنده آموزش و پرورش نیست

فت فتو/کرمان نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان عنبرآباد مدرسه ۲ شیفته، چادری، کانکسی و کپری داریم و این مدارس از امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نیستند که زیبنده آموزش و پروش نیست و تقاضای رسیدگی به این امر مهم و حیاتی را داریم.  ذبیح‌اله اعظمی عصر امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان عنبرآباد مدرسه ۲ شیفته، چادری، کانکسی و کپری داریم و این مدارس از امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نیستند که زیبنده آموزش و پروش نیست و تقاضای رسیدگی به این امر مهم و حیاتی را داریم. 

ذبیح‌اله اعظمی عصر امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه در شورای اداری شهرستان عنبرآباد گفت: درخواست داریم جشنواره خرما در این منطقه برگزار و خرمای عنبرآباد به بازارهای بین المللی معرفی شود زیرا عنبر آباد قطب کشاورزی و مهمترین بازار خرمای استان کرمان است. 

به گفته او، مرمت پل های گزآباد و توکل آباد نیاز به بودجه دارند و شهرک صنعتی عنبرآباد نیز برای ادامه مراحل ساخت باید اعتبار داشته باشد. 

اعظمی با اشاره به ناقص ماندن اجرای برخی طرح ها توسط شرکت جهاد نصر اظهار کرد: چندین مرتبه به این سرمایه گذار مهلت داده شده است و این هشدار را داده ایم که اگر این مجموعه به تعهدات خود عمل نکند، طرح ها را به سرمایه گذاران دیگر وگذار خواهیم کرد.

او در ادامه در مورد وضعیت آموزش و پرورش سخن به میان آورد و افزود: در شهرستان عنبرآباد مدرسه ۲ شیفته، چادری، کانکسی و کپری داریم و این مدارس از امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نیستند که زیبنده آموزش و پروش نیست و تقاضای رسیدگی به این امر مهم و حیاتی را داریم. 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در منطقه به ویژه در روستاها شاهد تنش آبی جدی هستیم، هرچند که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سپاه و دولت در این زمینه خوب کار می کنند اما نیازمند سرعت بخشیدن به این پروژه ها هستیم.

اعظمی در پایان از نیاز شهرستان عنبرآباد به ساخت هتل، ورزشگاه، تجهیز ناوگان فرسوده شهری خبر داد. 

به گزارش فت فتو و به گفته یزدان افشاری پور سرپرست فرمانداری عنبرآباد در جلسه شورای اداری امروز ۳۰ تیرماه؛ سالانه ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی این شهرستان است و ۴۱۰ هکتار گلخانه‌های محصولات کشاورزی، موقعیت ممتازی را برای عنبرآباد فراهم کرده است. 

طبق گفته او، ۴۴ واحد سردخانه با ظرفیت ۷۰ هزار تن، بزرگترین بازار خرما را در شهرستان عنبرآباد ایجاد کرده است. 

تعیین معین اقتصادی قوی برای شهرستان عنبرآباد و تسریع در روند بهره‌برداری از معدن مس کِرور، راه‌اندازی شعبه دوم یکی از بانک‌های عامل، احداث شهرک صنعتی شماره ۲ با توجه به درخواست زمین از سوی سرمایه‌گذاران از دیگر خواسته‌های سرپرست فرمانداری عنبرآباد در این جلسه بود. 

او با بیان این مطلب که ۳۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان عنبرآباد زیرسازی شده و آماده آسفالت است، تصریح کرد: انتظار می رود راه دسترسی مناسب به “امجز” به عنوان تنها روستای گردشگری شهرستان عنبرآباد هرچه زودتر تعیین تکلیف شود زیرا راه دسترسی این منطقه گردشگری ۱۴ سال قبل کلنگ‌زنی شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

سرپرست فرمانداری عنبرآباد اهمیت ساخت محور «نرگسان» را به عنوان یکی از محروم‌ترین دهستان‌های کشور یادآور شد و از نیاز شهرستان به یک دستگاه بولدوزر برای راه‌های دسترسی به مناطق عشایری نام برد. 

او با بیان اینکه سه شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه داریم که هیچ گونه منبع درآمدی ندارند و حتی عقب مانده تر از بسیاری روستاهای شهرستان عنبرآباد هستند افزود: مشکل قانونی برای واگذاری اعتبار مستقیم به آنان داریم که امیدوارم استانداری کرمان اعتباری به این حوزه اختصاص دهد. 

افشاری پور می‌افزاید: شهرهای دوساری و مردهک و تعدادی از روستاهای عنبرآباد نیز در بخش آب شرب مجبور به جیره بندی در تابستان شده اند که در این حوزه نیازمند حمایت هستیم و سپاه پاسداران در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

انتهای پیام




وجود مدارس کانکسی، چادری و کپری در عنبرآباد؛ زیبنده آموزش و پرورش نیست

منبع: ایـسنا
? وجود مدارس کانکسی، چادری و کپری در عنبرآباد؛ زیبنده آموزش و پرورش نیست