واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان در کرمان به دولت برای ساخت مسکن ملی

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان چند قطعه زمین در کرمان دارد که پیشنهاد و اعلام می‌کنم اگر برای مسکن ملی کارآیی دارد ما آنها را برای ساخت مسکن ملی به دولت واگذار می‌کنیم. به گزارش فت فتو از کرمان، پرویز فتاح امشب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه […]


رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان چند قطعه زمین در کرمان دارد که پیشنهاد و اعلام می‌کنم اگر برای مسکن ملی کارآیی دارد ما آنها را برای ساخت مسکن ملی به دولت واگذار می‌کنیم.

به گزارش فت فتو از کرمان، پرویز فتاح امشب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه طرح‌های کشاورزی و مدرن در ارزوئیه داریم، اظهار داشت: یک گلخانه به وسعت ۲۰هکتار در ارزوئیه راه‌اندازی شده و این بزرگترین گلخانه کشور است که ۷۵درصد آن به‌صورت هیدروپونیک و ۲۵درصد آن به‌صورت کشت در خاک است و حدود ۶۰۰ نفر از افراد بومی در این گلخانه مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال آن هستیم این طرح گلخانه را توسعه دهیم و حتما توسعه می‌یابد و با سازمان جهاد کشاورزی و استاندار صحبت می‌کنیم ‌نوع کشت را تغییر دهیم.

فتاح بیان داشت: ما موظف هستیم در کشاورزی به امنیت غذایی توجه کنیم و محصولاتی که تولید می‌شود در همین راستا است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در سفر به ارزوئیه یک دستگاه آمبولانس به منطقه اهدا و دو هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان این منطقه توزیع خواهد شد و همچنین اهدای لوازم و تجهیزات بهداشتی، احداث چند زمین  چمن مصنوعی و ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کارخانه زمزم کرمان ورشکسته شده بود که با کمک بنیاد مستضعفان احیا شد و ۲۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و به‌دلیل اینکه مشکل آب ندارد این کارخانه قابل توسعه است. 

وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان چند قطعه زمین در کرمان دارد که پیشنهاد و اعلام می‌کنم اگر برای مسکن ملی کارآیی دارد ما آنها را برای ساخت مسکن ملی به دولت واگذار می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: حدود سه‌هزار واحد مسکن محرومان برای کمیته امداد، بهزیستی و افراد غیر تحت پوشش برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بسازیم که بخشی از این خانه‌ها ساخته شده و بخش دیگری در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: کرمان بعد از تقسیمات خراسان بزرگ، بزرگترین استان کشور است و ۱۱درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در دو محور حرف برای گفتن دارد؛ یکی در زمینه معادن و دیگری در زمینه کشاورزی و باغداری از سرآمدهای کشور است، گفت:  جیرفت و کهنوج به‌دلیل محصولات کشاورزی و جالیزی و باغات، به هندوستان ایران معروف هستند و بم و شرق استان از نظر نخیلات و زرند، سیرجان و رفسنجان به خاطر پسته معروف هستند.

امام جمعه کرمان افزود: استان کرمان با دارا بودن ۲۳ شهرستان، در زمینه محرومیت به‌ویژه در جنوب و شرق رتبه و حال خوبی ندارد.

علیدادی‌سلیمانی ابراز کرد: در منطقه اسفندقه معادن کرومیت قرار دارد که متاسفانه کرومیت به‌صورت خام به فروش می‌رسد و از شما درخواست دارم در صورت امکان یک کارخانه تبدیل کرومیت به کنسانتره و چرخه کامل تولید محصول این معدن در منطقه راه‌اندازی کنید که اگر این اتفاق رخ دهد موجب تحولات عظیمی در منطقه خواهد شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان در کرمان به دولت برای ساخت مسکن ملی

منبع: فــارس
? واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان در کرمان به دولت برای ساخت مسکن ملی