واکنش والدین به اعلام اجباری نبودن فرم مدارس در کرمان

چند وقت پیش بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اختیاری بودن فرم مدارس سخن به میان آورد اما حالا والدین می‌گویند: از همان ابتدا کسی این موضوع را به ما نگفت، زمانی گفتند که هزینه لباس را پرداخت کرده بودیم. نذیر کرمان کرمان/ آمنه شهریارپناه: چند وقت پیش بود که مدیرکل آموزش […]


چند وقت پیش بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اختیاری بودن فرم مدارس سخن به میان آورد اما حالا والدین می‌گویند: از همان ابتدا کسی این موضوع را به ما نگفت، زمانی گفتند که هزینه لباس را پرداخت کرده بودیم.

نذیر کرمان کرمان/ آمنه شهریارپناه: چند وقت پیش بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اختیاری بودن فرم مدارس سخن به میان آورد ‌و اظهار داشت: والدین در خرید فرم مدارس برای فرزندان خود اختیار تصمیم‌گیری دارند، می‌توانند لباس جدید بخرند و می توانند هم دانش‌آموز خود را با فرم سال قبلش به مدرسه بفرستند.

مهران باهری رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان نیز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان بر همین موضوع تاکید کرد و گفت: فرم مدارس اجباری نیست اما والدین بهتر است برای روحیه فرزندان خود لباس جدید بخرند.

 از ابتدا کسی این موضوع را به ما نگفت

در همین راستا امروز در یکی از مراکز خرید لوازم‌التحریر این موضوع را پیگیری کردم که اکثریت قاطع والدین گفتند از همان ابتدا کسی این موضوع را به ما نگفت.

خانم ابراهیمی که امسال فرزندش وارد کلاس دوم می‌شود، از تغییر فرم مدرسه پسرش گفت و عنوان کرد: سال گذشته فرم مدرسه‌اش آبی تیره بود، امسال گفتند خردلی بگیرید، هزینه‌اش را که ۴۳۵ هزار تومان بود، واریز کردیم، مدتی بعد گفتند می‌تواند فرم سال قبلش را هم بپوشد، صحبتی که هیچ به دردمان نخورد چراکه پول پرداخت کرده بودیم، وقتی هم لباس را تحویل گرفتیم، طوسی بود!

خانمی دیگر هم دو فرزند مدرسه‌ای داشت، کلاس سوم و هشتم، او هم در ارتباط با فرم مدرسه دانش‌آموزان خود گفت: اوایل چیزی نگفتند، یک میلیون‌ و ۹۵۰ هزار تومان برای فرم مدرسه آنها پرداخت کردم، ولی بعد گفتند می‌توانند لباس سال قبل را بپوشند، دیر شده بود.

خانم دیگری هم فرزند کلاس پنجمی داشت، او هم به نذیر کرمان گفت: دخترم سال گذشته آلبالویی می‌پوشید، امسال گفتند باید خاکستری باشد، ۷۰۰ هزار تومان می‌شد، پول نداشتم، بیعانه دادم و حالا باید بقیه‌اش را بپردازم و لباس فرزندم را تحویل بگیرم.

پدر دیگری هم که سه فرزند داشت نیز گفت: دو دخترم مدرسه‌ای هستند، اوایل چیزی نگفتند، من هم اقدامی نکردم، مدتی گذشت گفتند فرزندتان می‌تواند لباس سال قبلش را بپوشد.

وی اضافه کرد: این مسائل باید از همان روز اول با والدین در میان گذاشته شود، با این وضعیت اقتصادی چرا باید مردم مجبور باشند لباس جدید بخرند؟

به گزارش فارس: بهتر است تصمیمات آموزش‌و‌پرورش برای سال تحصیلی جدید همان روزی که درگاه ثبت‌نام باز می‌شود و مسؤولان مدرسه پشت میز نام‌نویسی قرار می‌گیرند به اطلاع مردم برسد چون زمانی که والدین پول پرداخته و لباس جدید خریده‌اند، دیگر دیر شده است.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





واکنش والدین به اعلام اجباری نبودن فرم مدارس در کرمان

منبع: فــارس
? واکنش والدین به اعلام اجباری نبودن فرم مدارس در کرمان