واکسیناسیون ١٢ هزار کودک در سیرجان در مقابل سرخک

سیرجان – معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان از واکسیناسیون ١٢ هزار کودک در سیرجان در مقابل سرخک خبر داد. محمد موقری پور در گفتگو با فت فتو اظهار کرد: به دنبال مشاهده چندین نمونه بیماری سرخک و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در سیرجان در حال اجرا است. […]

سیرجان – معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان از واکسیناسیون ١٢ هزار کودک در سیرجان در مقابل سرخک خبر داد.

محمد موقری پور در گفتگو با فت فتو اظهار کرد: به دنبال مشاهده چندین نمونه بیماری سرخک و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در سیرجان در حال اجرا است.

وی گفت: از شنبه ٨ آبان ١۴٠٠ طرحی در جنوبشرق کشور با عنوان دوز تکمیلی واکسن سرخک آغاز شده تا کودکان ٩ ماهه تا ٧ ساله ایرانی و افغانستانی در برابر ویروس بیماری سرخک واکسینه شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان افزود: ۶ روز پس از آغاز این طرح و تا امروز حدود ١٢ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان مشمول این طرح، واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد کودک واکسینه شده، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر کودک ایرانی و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ کودک، افغانستانی هستند. جمعیت هدف نیز حدود ۴٨ هزار نفر بوده که تا این لحظه حدود ٢۶ درصد از این جمعیت در طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک پوشش داده شده‌اند.

این طرح تا ٢٠ آبان ١۴٠٠ ادامه دارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی شهرستان سیرجان، دوز تکمیلی واکسن سرخک کودکان ٩ ماهه تا ٧ ساله را تزریق کنند.

کد خبر ۵۳۴۴۹۹۷




واکسیناسیون ١٢ هزار کودک در سیرجان در مقابل سرخک

منبع:مــهر
? واکسیناسیون ١٢ هزار کودک در سیرجان در مقابل سرخک