هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد/از احتمال سیل تا ضرورت برداشت زودتر خرما

کرمان – فت فتو – اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به گزارش هواشناسی و صدور هشدار زرد اعلام کرد که از اواخر وقت امروز (جمعه) تا پنجشنبه پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش‌بینی شده و باغداران نیز در برداشت خرما و پیشگیری از بروز […]

کرمان – فت فتو – اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به گزارش هواشناسی و صدور هشدار زرد اعلام کرد که از اواخر وقت امروز (جمعه) تا پنجشنبه پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش‌بینی شده و باغداران نیز در برداشت خرما و پیشگیری از بروز خسارت به محصولات خود تسریع کنند.

به گزارش فت فتو به نقل از گزارش روز جمعه این اداره کل، تقویت الگوی بارش مانسون از بعدازظهر امروز جمعه تا اواخر هفته آینده موجب رشد ابرهای همرفتی و بارش های رگباری بویژه در نیمه جنوبی و جنوب غرب استان خواهد شد. 

براساس این هشدار و طبق نقشه های فعلی، رشد ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای با احتمال تگرگ در مناطق مستعد و شدت بارش ها برای نیمه جنوبی و جنوب غرب طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده پیش بینی می شود.
این اطلاعیه افزوده است: برای روزهای پنجم و ششم مرداد احتمال برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای، خیزش گرد و خاک، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها برای مناطق جنوبی و غرب بویژه اُرزوئیه، جیرفت، رابر، راین، سیرجان، شهربابک، لاله زار، بافت، بردسیر، رودبارجنوب، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان پیش بینی شده است.
اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان بر خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی و مسیل ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات در مناطق مذکور تاکید کرده است.

همچنین در این گزارش با توجه به تداوم و تقویت بارش ها در هفته آینده توصیه شده بر برداشت خرمای رسیده تسریع و پیش بینی لازم به منظور جلوگیری از خسارات به محصولات باغی صورت گیرد. 
در گزارش اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی بموقع از طریق صدا و سیما، سایر رسانه ها و ادارات کل جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، همچنین ایجاد آمادگی در فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی متولی به منظور اتخاذ تمهیدات لازم در جلوگیری از خسارت های احتمالی تاکید شده است.




هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد/از احتمال سیل تا ضرورت برداشت زودتر خرما

منبع: ایرنـا
? هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد/از احتمال سیل تا ضرورت برداشت زودتر خرما