هفته دفاع مقدس در کرمان| بیعت ثاراللهیان با فرمانده

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم «بیعت با فرمانده» با حضور فرماندهان قدیم دفاع مقدس و لشکر پیشکسوتان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در مراسم بیعت با فرمانده با حضور فرماندهان قدیم دفاع مقدس و لشکر پیشکسوتان در حسینیه ثارالله با اشاره […]


در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم «بیعت با فرمانده» با حضور فرماندهان قدیم دفاع مقدس و لشکر پیشکسوتان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در مراسم بیعت با فرمانده با حضور فرماندهان قدیم دفاع مقدس و لشکر پیشکسوتان در حسینیه ثارالله با اشاره به اینکه دفاع مقدس پایه‌های درونی و مهمی در خود نهادینه کرده است، اظهار داشت: مردمی بودن یکی از رمزهای پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در جنگ ۸ ساله تحمیلی مظلوم بودیم، اما ضعیف نبودیم و با دست خالی در مقابل شرق و غرب پیروز شدیم.

معروفی تاکید کرد: اگر مدیریت جهادی و انقلابی در جامعه حاکم شود غوغا به‌پا خواهد کرد و دیگر هیچ ناممکنی وجود نخواهد داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ما از ابتدای جنگ هیچ امکاناتی حتی فشنگ ریز هم نداشتیم، اما هرگز نگفتیم که نمی‌توانیم و بلکه با قدرت در مقابل دشمن  ایستادیم و از کشور و ناموس‌مان دفاع کردیم.

 

معروفی گفت: از جمله دلایل و رمزهای پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس اراده الهی در تفکر عمیق دینی، توسل و توکل می‌دانستیم؛ همچنین انقلابی، رسالت‌محور و تکلیف‌گرا بودیم.

 وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس اول خود فرمانده در خط مقدم حضور داشت بعد به سایر افراد خود می‌گفت بیایید و به‌همین دلیل بیشترین شهدای ما در طول جنگ تحمیلی فرماندهان هستند.

معروفی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کشور و ناموس‌مان هزاران شهید تقدیم کشور و نظام جمهوری اسلامی شد و دشمن نتوانست یک وجب از خاک کشور را اشغال کند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل لشکر پیشکسوتان خواسته حاج‌قاسم بود تا تولید قدرت نرم کنیم، گفت: شاکله تشکیل لشکر پیشکسوتان نظامی نیست و اصل کار ما انسجام انقلاب اسلامی، خدمت به مردم و … است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه این مراسم اظهار با اشاره به اینکه ما در صدر اسلام حتی به کسی حمله نکردیم و همواره جنگ‌های ما دفاعی بود، اظهار داشت: جبهه حق و باطل همواره مقابل یکدیگر قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه باید پرچم حق و دیانت را در جهان امروز برافراشته و همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم، افزود: اسلام  مکتب انسان‌ساز است و این مکتب جعلی نیست و همه مطالب آن مبتنی بر آیات و روایات  است.

علیدادی‌سلیمانی بیان داشت: امروز در دنیا، قدرت کشورها را براساس جغرافیای آن کشور، جمعیت و قدرت حاکمیت نسبت به‌ توده‌های مردمی در یک جمعیت خاص سنجیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی حدود ۸۰ کشور به شکل‌های مختلف به کشور عراق کمک می‌کردند؛ اما در نهایت با عنایت خداوند متعال و جان‌فشانی رزمندگان ما در مقابل دشمنان‌مان  پیروز شدیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ و تهاجم  ۸ ساله به کشورمان اولین جنگی است در جهان  به آن  دفاع مقدس گفته می‌شود، عنوان کرد: شما افتخار رزم و دفاع از کشور در این لشکر قهرمان‌پرور ۴۱ ثارالله کرمان را داشته و دارید.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز اظهار داشت: ما در طول جنگ با مواجه با اسرا،  غیر نظامیان دشمن  جوانمردانه و زیبا برخورد کردیم که اگر نوشته شوند بسیار پرجذبه برای نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به اینکه به وجه مردمی بودن هشت ساله  دفاع مقدس کم پرداخت شده است، گفت: مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت جنگ هشت ساله دفاع مقدس ایران است.

 

زینی‌وند بیان کرد: امروز هم راه اداره کشور سپردن آن به مردم است و باز کردن میدان‌های اداری  کشور برای بروز خلاقیت‌های جوانانی که دست کم از جوانان زمان جنگ نیستند.

وی ابراز داشت: میدان ذهنی جوانان خود را به عرصه بسیار خطرناک و دشمن خاموشی به نام فضای مجازی سپرده‌ایم که اتاق‌های فکر دارند از درون فرزندان ما را متفاوت از سابقه ایرانی و اسلامی سوق می‌دهند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از هشت کتاب دفاع مقدس رونمایی شد و همچنین شرکت‌کنندگان در این مراسم خون اهداء کردند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





هفته دفاع مقدس در کرمان| بیعت ثاراللهیان با فرمانده

منبع:فــارس
? هفته دفاع مقدس در کرمان| بیعت ثاراللهیان با فرمانده