هشدار نسبت به افزایش آمار بستری اطفال در جنوب کرمان

فت فتو/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به افزایش آمار بستری در بخش اطفال بیمارستان‌های منطقه هشدار داد و گفت: مدیران و روسای بیمارستان‌ها آمادگی لازم را در بخش‌ها به ویژه بخش اطفال ایجاد کنند، چرا که با توجه به وضعیت موجود ممکن است، بخش‌های اطفال نیاز به بخش اضافه و مکمل داشته باشند.  علی […]

فت فتو/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به افزایش آمار بستری در بخش اطفال بیمارستان‌های منطقه هشدار داد و گفت: مدیران و روسای بیمارستان‌ها آمادگی لازم را در بخش‌ها به ویژه بخش اطفال ایجاد کنند، چرا که با توجه به وضعیت موجود ممکن است، بخش‌های اطفال نیاز به بخش اضافه و مکمل داشته باشند. 

علی اصغر خیرخواه ظهر امروز در شورای مدیران این دانشگاه ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر  گفت : علی رغم همه هشدارهائی که داده شد در روزهای اخیر سویه جدید کرونا به سرعت شهرها و جمعیت ها را درگیر کرده و آمار طی یکی دو هفته اخیر به صورت کاملا تصاعدی  افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه رنگ بندی شهرها تغییر کرد و متاسفانه دیروز شهرستان جیرفت هم وضعیت قرمز پیدا کرد، افزود: هشدارهای لازم داده شد اما همچنان عادی انگاری که در پیکهای قبلی شاهد بودیم وجود دارد که باعث شد یک به یک جمعیت ها درگیر شده و در حال حاضر وضعیت خوب نیست. 
خیرخواه با بیان اینکه  سرعت سرایت سوش جدید کرونا زنگ خطر محسوب میشود، تصریح کرد: موارد بستری در مراکز درمانی جنوب کرمان نسبت به هفته قبل افزایش قابل توجهی داشته است که این یک هشدار بسیار بزرگ برای آمادگی کادر بهداشت و درمان است زیرا موارد سرپائی به حدود ۵۰۰ بیمار و موارد بستری به بیش از ۱۲۰ بیمار  رسیده و کماکان در حال افزایش است. 
وی با بیان اینکه این نتیجه سهل انگاری است که هشدارهای لازم هم داده شده اما امارها نشان دهنده این است که دستورالعمل های بهداشتی رعایت نمیشود و مجددا بخش های بیمارستانها در حال پرشدن است، اظهار کرد: شاید موارد ابتلا علائم اولیه همه گیری کرونا را نداشته باشند که این از نتایج واکسیناسیون است، اما جمعیتی که هنوز واکسینه نشده اند قسمت عمده ای از جمعیتی هستند که بدون ایمنی هستند. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: باید  به صورت اصولی بر اساس دستورالعمل های حوزه بهداشت و درمان اقدام کنیم و جایی که لازم است، مدارس و تجمعات را تعطیل کنیم و محکم پای آن بایستیم  در این راستا قرنطینه و مراقبت دانشجویان حتما مد نظر قرار داشته باشد.
خیرخواه با اشاره به افزایش آمار بستری در بخش اطفال بیمارستانهای منطقه گفت: مدیران و روسای بیمارستان ها آمادگی لازم را در بخش ها به ویژه بخش اطفال ایجاد کنند، چرا که با توجه به وضعیت موجود ممکن است، بخش های اطفال نیاز به بخش اضافه و مکمل داشته باشند که بایستی از هم اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تأکید بر تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی افزود: در بیمارستانها به گونه ای عمل شود که برای مقابله با پیک احتمالی آمادگی کادر بهداشت و درمان حفظ شود و بخش هایی که لازم است راه اندازی شود.
وی تکمیل واکسیناسیون از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی  عنوان کرد و گفن: تأکید داریم که مردم هر چه سریعتر برای دریافت دوز سوم واکسن مراجعه کنند با اینکه  کادر درمان  آمادگی لازم برای تزریق واکسن را دارند اما متاسفانه همکاری لازم از سوی مردم برای دریافت دوز سوم وجود ندارد 

خیرخواه از آمادگی مراکز ۱۶ ساعته جنوب کرمان فعال خبرداد و گفت: علاوه بر هشت مرکز فعال در منطقه شش مرکز۱۶ ساعته رزرو هم تعریف شده است که آماده هستند در صورت افزایش آمار به عنوان مراکز دوم و سوم فعال شوند تا باعث شلوغی مراکز نشود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه گفت: هیچ پروژه بهداشتی و درمانی قبل از تکمیل ۱۰۰ درصدی افتتاح نخواهد شد و بایستی ملزوماتی مانند برق و …  فراهم باشد تا راه اندازی شود.

انتهای پیام




هشدار نسبت به افزایش آمار بستری اطفال در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? هشدار نسبت به افزایش آمار بستری اطفال در جنوب کرمان