هشدار شبکه دامپزشکی رفسنجان درخصوص بیماری تب کریمه‌کنگو

نذیر کرمان/کرمان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما به همشهریان هشدار داد. محمود مقامی با اشاره به  احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما عنوان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و شروع فصل تکثیر و فعالیت کنه ها همه […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما به همشهریان هشدار داد.

محمود مقامی با اشاره به  احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما عنوان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و شروع فصل تکثیر و فعالیت کنه ها همه اقشار مردم بخصوص افرادی که به دلیل شغلشان با دام سروکار دارند بایستی نسبت به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری هوشیار باشند.

 وی افزود: گزش مستقیم توسط کنه آلوده و تماس با ترشحات و خون آلوده از راههای انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان می باشند که در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع موجب مرگ می شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص راههای پیشگیری مطرح کرد: خودداری از خرید گوشت فاقد مهر و برچسب کشتارگاه، استفاده از دستکش، عینک، لباس آستین بلند و چکمه در تماس مستقیم با لاشه دام و نیز خروج کود و سمپاشی اماکن دامی از راه های پیشگیری این بیماری می باشد.

 وی در پایان بیان کرد: همشهریان از مصرف جگر خام و  نیم پز خودداری و  لاشه را پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری نمایند.

انتهای پیام




هشدار شبکه دامپزشکی رفسنجان درخصوص بیماری تب کریمه‌کنگو

منبع: ایـسنا
? هشدار شبکه دامپزشکی رفسنجان درخصوص بیماری تب کریمه‌کنگو