هشدار رهبر انقلاب به سرمایه‎‌گذاری دوباره دشمن در انتخابات

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری ضدانقلاب بر عدم شرکت مردم، ایجاد بحران مشارکت و مشروعیت، همچنین سرخوردگی شدید از اغتشاشات متوالی و بی‌حاصل، موضوع انتخابات مهم‌تر است. مهدی تقوی‌رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به دیدار پرشور مردم پرافتخار استان کرمان که در آستانه سالگرد […]

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری ضدانقلاب بر عدم شرکت مردم، ایجاد بحران مشارکت و مشروعیت، همچنین سرخوردگی شدید از اغتشاشات متوالی و بی‌حاصل، موضوع انتخابات مهم‌تر است.

مهدی تقوی‌رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به دیدار پرشور مردم پرافتخار استان کرمان که در آستانه سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و برای اولین بار در حسینیه امام خمینی ره برگزار شد، اشاره و عنوان کرد: معظم‌له با اشاره به ویژگی‌های بارز مردم کرمان هم‌چون نخبه‌پروری، نجابت اخلاقی، ایمان صادقانه،سلامت فکری و پیشگامی در نهضت اسلامی این خصوصیات را زمینه‌ساز تربیت شخصیت‌های بزرگی چون شهیدسلیمانی دانستند که برای جوانان این استان و بلکه همه کشور مایه مباهات و موجب افتخار خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکید رهبر انقلاب به جوانان بر استفاده حداکثری از این میراث نسلی و تاریخی برای جبران نقایص و عقب‌ماندگی‌های کشور و رساندن ایران به جایگاه شایسته تمدن‌ساز بود، بی‌تردید هویت عمیق فرهنگی مردم این استان که در سخنان معظم‌له نیز به آن اشاره شد؛ زمینه‌ساز انسجام، همبستگی و حرکت‌های سازنده این خطه پهناور برای دستیابی به پیشرفت و تعالی است که باید به عنوان یک نقطه قوت مهم مدنظر مسوولان و دست اندرکاران استان واقع گردد.

تقوقی رفسنجانی اظهار کرد: سخنان رهبرانقلاب را در این دیدار می‌توان در دو قسمت مورد تحلیل قرار داد، بخش اول اختصاص به بزرگترین رویداد آتی کشور یعنی انتخابات دارد که بنا به اهمیت آن همانند سال‌های گذشته مورد تأکید اکید ایشان بود و دیگری تحولات منطقه‌ای و ومربوط به کشور غزه بود.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور اذعان کرد: البته بدیهی است در این دوره از انتخابات با توجه به سرمایه‌گذاری ضدانقلاب بر عدم شرکت مردم، ایجاد بحران مشارکت و مشروعیت، همچنین سرخوردگی شدید از اغتشاشات متوالی و بی‌حاصل، موضوع انتخابات از درجه اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد.

تقوی‌رفسنجانی افزود: به‌طور کلی تحلیل محتوای سخنان رهبری معظم نشان می‌دهد که ایشان از یک‌سو  با تأکید بر جایگاه مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اداره کشور و ضمانت بخشیدن به دو رکن اساسی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت تنها راه حل مشکلات کشور را از رهگذر انتخاب صحیح افراد مسوول و نشاندن آنان در مناصب خدمتگزاری دانستند و از سوی دیگر به آثار سلبی انتخابات یعنی جلوگیری از دو بلیه بزرگ دیکتاتوری و هرج‌ومرج که می‌تواند در شرایط نبود انتخابات و یا برگزاری یک انتخابات ضعیف دامن‌گیر ملت شود پرداختند.

وی عنوان کرد: این بخش از سخنان خطاب به مردم ایران است که با دقت در آثار مثبت شرکت پرشور در انتخابات و آثار منفی مشارکت ضعیف یکبار دیگر حماسه حضور را در این دوره از انتخابات به نمایش گذاشته و ضمن کمک به ساختن ایران آباد و سرافراز نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی و ناکارآمد سازند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در سخنان رهبر انقلاب توصیه‌هایی به جناح‌های سیاسی و احزاب فعال در کشور بود که باید بسترساز انتخابات پرشور از طریق رقابت سالم و در اختیار گذاشتن گزینه‌های متعدد و متنوع برای ایجاد امکان یک انتخاب واقعی از سوی ملت شوند، بنابراین ضمن تذکر به دست‌اندرکاران برگزاری انتخاب در تمهید یک انتخابات پرشور، رقابتی و باز کردن میدان برای حضور گرایش‌های گوناگون سیاسی اقتصادی فرهنگی، مسابقه جذاب رقابت جوانان و افراد مجرب و باسابقه را برپا نمایند.

تقوی‌رفسنجانی اذعان کرد: این نوع مسابقه ضمن به صحنه آوردن همه اقشار جامعه در محیط انتخابات زمینه تشکیل یک مجلس قوی که ترکیبی از امید، نشاط، انگیزه،  ابتکار جوانان، تجربه و کارآزمودگی افراد باسابقه است، خواهد بود.

وی اذعان کرد: بدیهی است هرگونه سخن یا عملی که منجر به دلسردکردن مردم نسبت به انتخابات و یا بی‌حاصل نشان دادن آن باشد هم خیانت به کشور و هم ضررآفرین خواهد بود، به‌ویژه احزاب و گروه‌هایی که همواره بر تحول‌خواهی در کشور به عنوان راه‌حل مشکلات موجود تأکید دارند، وظیفه سنگین‌تری در برپایی انتخابات پرشور بر عهده آنان است، چراکه مسیر تحول در کشور تنها از رهگذر انتخابات و تشکیل نهادهای مردمی با فکر جدید و سلایق نو خواهد بود.

تحلیلگرمسائل سیاسی ادامه داد: در انتها توصیه ایشان به نامزدها هم بر این مؤلفه‌ها تأکید داشت که با پرهیز از دروغ‌گویی، تهمت، وعده خلاف، تلاش برای رعایت اخلاق و دیانت در ایام منتهی به برگزاری انتخابات موجبات خوش‌بینی و ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات را فراهم سازند.

قسمت دوم سخنان رهبری اختصاص به مساله بین‌المللی و اسلامی غزه داشت که باتوجه به اینکه مساله اول جهان اسلام مسأله فلسطین و به غایت رسیدن جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه است فصل مشبعی از سخنان ایشان را در این دیدار به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/ طهماسبی




هشدار رهبر انقلاب به سرمایه‎‌گذاری دوباره دشمن در انتخابات

منبع:آرمـان
? هشدار رهبر انقلاب به سرمایه‎‌گذاری دوباره دشمن در انتخابات