هزینه‌کرد حدود ۴۹ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان کرمانی

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از هزینه‌کرد ۴۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد با بیان اینکه هزینه حوزه بهداشت و درمان مددجویان در سرفصل‌های مختلف از جمله درمان سوء […]


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از هزینه‌کرد ۴۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد با بیان اینکه هزینه حوزه بهداشت و درمان مددجویان در سرفصل‌های مختلف از جمله درمان سوء تغذیه مادران، خدمات درمانی ویژه، بهداشت و بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد رسیدگی به بهداشت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت است.

وی ادامه داد: کمیته امداد فعالیت‌های بهداشتی و درمانی گسترده‌ای را از لحاظ بهداشت فردی، محیطی، کاری و اجتماعی در دستور کار خود قرار داده و با ارائه خدمات در بخش‌های مختلف توانسته گام‌های مثبتی در جهت ارتقاء سطح زندگی نیازمندان بردارد.

عسکری‌نژاد خاطرنشان کرد: ۴۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ در حوزه بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان هزینه ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است، گفت: ۲۵۳۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بخش اعظمی از هزینه‌های درمانی این مددجویان از محل درآمد زکات و صدقات پرداخت می‌شود.

عسکری‌نژاد ادامه داد: ۷۱۰۰ مادر باردار و شیرده دچار سوء تغذیه نیز از حمایت این نهاد برخوردار هستند که از ۴۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده برای بهداشت و درمان مددجویان ۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای درمان سوء تغذیه مادران باردار و شیرده هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از حمایت این نهاد از ۱۱۰۰ بیمار زمین‌گیر نیز خبر داد و گفت: کمیته امداد حمایت‌های مختلفی از این بیماران در زمینه پرداخت هزینه نگهداری، اعطای کمک معیشت و پوشینه و توزیع لوازم ضروری زندگی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات حمایتی این نهاد با در نظر گرفتن مشکلات پیش روی نیازمندان از جمله فرهنگی، معیشتی، هزینه‌های درمانی، ازدواج و غیره ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این کمک‌ها بیشتر در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و با رویکرد ارائه خدمات هدفمند و مؤثر برای رفع نیاز خانواده‌ها بوده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





هزینه‌کرد حدود ۴۹ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان کرمانی

منبع: فــارس
? هزینه‌کرد حدود ۴۹ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان کرمانی