هتل یا چادر مسافرتی؛ تجربه هیجان‌انگیز کمپینگ نوروزی در بوستان‌های کرمان

می‌توانستند مثل خیلی‌ها چرتکه بیندازند و خرج و مخارج سفر را در بیاورند، بعد اعداد و ارقام سرسام‌آور را که دیدند، قید گشت و گذار نوروزی را بزنند و تعطیلات عید در خانه بمانند و در و دیوار را نگاه کنند، اما مثل همیشه زندگی را راحت گرفتند، بار سفر بستند و به دل جاده […]


می‌توانستند مثل خیلی‌ها چرتکه بیندازند و خرج و مخارج سفر را در بیاورند، بعد اعداد و ارقام سرسام‌آور را که دیدند، قید گشت و گذار نوروزی را بزنند و تعطیلات عید در خانه بمانند و در و دیوار را نگاه کنند، اما مثل همیشه زندگی را راحت گرفتند، بار سفر بستند و به دل جاده زدند.

فت فتوکرمان؛ مهسا حقانیت: می‌توانستند مثل خیلی‌ها چرتکه بیندازند و خرج و مخارج سفر را در بیاورند، بعد اعداد و ارقام سرسام‌آور به‌ویژه هزینه اقامت را که دیدند، قید گشت و گذار نوروزی را بزنند و تعطیلات عید در خانه بمانند و در و دیوار را نگاه کنند، اما مثل همیشه زندگی را راحت گرفتند، بار سفر بستند و به دل جاده زدند، شب را در چادر مسافرتی یا مدارس می‌گذارانند و این‌طور هزینه‌های اقامت‌شان صفر و یا خیلی کم می‌شود.

بعضی از وعده‌های غذایی‌شان را هم خودشان می‌پزند و گاهی با غذاهای محلی شهر محل اقامت‌شان از زندگی لذت می‌برند، بی‌خیال تجملات و زرق و برق دنیا به جاهای دیدنی شهرها و روستاها می‌روند، در حد و اندازه جیب‌شان خرید می‌کنند و با دل خوش عید نوروز را در کنار عزیزان‌شان می‌گذرانند.

این حکایت خیلی از آدم‌هایی‌ست که ماندن در چادر مسافرتی و یا مدارس را به ماندن در خانه ترجیح می‌دهند و بیشتر از خیلی آدم‌های پولدار کیف می‌کنند و خوش می‌گذرانند.

بوستان‌های زیبای کرمان میزبان مسافران نوروزی

این در حالی‌ست که نوروز امسال تعدادی از بوستان‌های کرمان ازجمله «مسافر»، «مادر»، «شهید باهنر»، «شهید مطهری»، «پدر» و «پردیسان قائم(عج)» برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

ساعت حدود یک ظهر است که از خانه می‌زنم بیرون، اول به پارک مادر در ابتدای بزرگراه امام رضا(ع) می‌روم، فقط یک چادر در آنجا برپا شده است، بقیه مسافران بر روی سکوهای پارک بساط‌شان را پهن کرده‌اند و در حال استراحت و یا معاشرت با یکدیگر هستند.

بعد می‌روم به پارک شورا در نزدیکی میدان شورا، در این پارک هم مسافران نوروزی حضور دارند، خانواده‌ای تازه از راه رسیده‌اند، مادر و دختر نوجوان زیراندازشان را بر روی چمن‌ها پهن می‌کنند و کمی بعد پدر خانواده با سبد پیک‌نیک از راه می‌رسد.

پارک پدر نیز میزبان تعداد زیادی از مسافران است، این پارک در خیابان شهدای کرمان و در مسیر گلزار شهدا و مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی قرار دارد.

تعدادی چادر در پیاده‌راه بوستان پدر و چند چادر هم در داخل پارک برپا شده است، خانواده‌ای چادر خاکستری‌رنگ خود را در قسمتی از پارک پدر قرار داده‌اند که از آنجا هم آبشار مصنوعی جاری بر دل کوه‌های قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر را می‌بیند و هم سایر مسافران و مناظر زیبا را. حتی جلوی چادرشان پادری هم گذاشته‌اند، دختر نوجوانی در داخل چادر نشسته است و سرگرم گوشی‌اش است.


این خانواده با سلیقه جلوی چادرشان «پادری» پهن کرده اند.

پردیسان قائم در جنگل قائم شهر کرمان اما شلوغ‌تر از همه پارک‌هایی‌ست که به آنها سر زده‌ام، مردم از سراسر کشور به اینجا آمده‌اند، به مزار مطهر شهدا و حاج قاسم رفته‌اند و حالا چادرهای‌شان را در پردیسان و بین درختان بلندبالای جنگل برپا کرده‌اند.


پردیسان قائم  در جوار گلزار شهدا و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از شلوغ ترین بوستان های کرمان است.

در پارک مطهری هم تعدادی چادر برپا شده است، با وجود اینکه پارکینگ این بوستان را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌اند، اما چادرها در نقاط مختلف به‌چشم می‌خورد، یکی از خانواده‌ها علاوه بر چادر بزرگی که برپا کرده‌اند، یک چادر کوچک را هم برای بچه‌های‌شان در نظر گرفته‌اند.

اسکان بیش از ۵۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس کرمان

در همین حال ۲۹۷ مدرسه در استان کرمان با ۲ هزار و ۷۹۶ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است. بنا به گفته سید اصغر سادات حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان از ابتدای فعالیت ستادهای اسکان آموزش و پرورش تا روز گذشته یکشنبه ۶ فروردین‌ماه جاری ۱۳ هزار و ۱۶ خانوار شامل ۵۵ هزار و ۵۴۹ نفر و معادل ۱۲۹ هزار و ۲۴۴ نفر روز پذیرش انجام شده است.

حواس‌تان به محل کمپینگ باشد

اگر شما هم قصد سفر نوروزی دارید و می‌خواهید در بوستان‌ها و یا جنگل و ساحل دریا چادرتان را برپا کنید، به این نکته توجه داشته باشید که محل کمپینگ باید مسطح و به‌دور از رودخانه و یا صخره‌ها باشد، وسایل خواب مناسب به همراه داشته باشید و در صورت لزوم از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنید و به قول ما کرمانی‌ها هادِربیدار خودتان باشید.

حال خوش‌تان را خریدارم


تجربه کمپینگ در بوستان های کرمان با چه چهه پرندگان، موسیقی آب و آسمان پاک

چه‌چهه پرندگان، موسیقی آرامش‌بخش آب، نور ملایم خورشید و آسمان پاکیزه و آبی در روزهای بهاری و شب‌های خنک و پرستاره بوستان‌های کرمان هر فردی را سرشوق می‌آورد که لحظات هیجان‌انگیز کمپینگ را تجربه کند، شما هم اگر پول‌تان از پارو بالا نمی‌رود، غم به‌دل‌تان راه ندهید، بار سفر ببندید و به کرمان بیایید و از این شهر تاریخی و گردشگری بازدید کنید، اینجا برای همه جا هست.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





هتل یا چادر مسافرتی؛ تجربه هیجان‌انگیز کمپینگ نوروزی در بوستان‌های کرمان

منبع: فــارس
? هتل یا چادر مسافرتی؛ تجربه هیجان‌انگیز کمپینگ نوروزی در بوستان‌های کرمان