نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

پیگیری جدی مصوبات کمیته های تخصصی ستاد راهبردی فن آوری ، تولید و دانش بنیان استان در دستور کار استانداری کرمان است.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان استاندار کرمان عصر امروز در شورای راهبردی حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان استان گفت: چشم انداز استان کاملا روشن است و اگر مدیری […]

پیگیری جدی مصوبات کمیته های تخصصی ستاد راهبردی فن آوری ، تولید و دانش بنیان استان در دستور کار استانداری کرمان است.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان استاندار کرمان عصر امروز در شورای راهبردی حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان استان گفت: چشم انداز استان کاملا روشن است و اگر مدیری نمی تواند اسناد بالادستی استان را اجرا کند مشکل از مدیر است نه ساختارها، لذا باید مدیران کارآمد جایگزین کنیم و به ساختارهای اسناد بالادستی دست نزنید.

علی زینی‌وند با تاکید بر استفاده از تجربیات کشورهای موفق در حوزه دانش بنیان  افزود: ساختار شورای راهبردی فناوری تولید دانش بنیان را منعطف می گذاریم و تصمیمات این شورا قانونی و قابلیت اجرایی دارند و همچنین مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تعداد بیکاران دارای تحصیلات عالی در استان تصریح کرد: در برخی از استان‌ها که رشته ها در دانشگاه های فنی و حرفه ای خود براساس نیاز استان هایشان تعریف کرده اند ؛ دانش آموختگان آنها تقریبا بیکار نیستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی در کمیته های بخشی، تصریح کرد: در تعیین اهداف و راهبردها با ید با نگاه همه جانبه  هم اهداف خرد دیده شود و هم کلان.
زاهدی افزود: توجه به دانشگاه ها و فعالیت نخبگان در کنار مراکز تولیدی دانش بنیان میتواند برای نجات وضعیت بیکاری واقتصاد موثر باشد .
وی افزود:: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در انجام طرح‌های تحقیقاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ کرمان را باید مصوب کنید که همه شرکت‌ها و صنایع بزرگ معدنی و صنعتی استان ملزم شوند از ظرفیت دانشگاه های استان برای طرح های تحقیقاتی خود استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سهم استان از شرکت های دانش بنیان  رابه لحاظ تعداد ۱.۸ درصد اعلام کرد وافزود: از۱۱۰ هزار بیکار در استان  ۶۹ هزار نفر آنها تحصیلکرده  و در مجموع بیش از نیمی از کل بیکاران استان دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند.

 

 




نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا