نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر دغدغه اصلی حوزه مهدویت است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل حوزه مهدویت است. به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از کرمان، نشست تخصصی با عنوان «انتظار، نیروسازی و پیوند نیرو» با حضور مصطفی ورمرزیار عضو هیئت علمی مؤسسه […]

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل حوزه مهدویت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از کرمان، نشست تخصصی با عنوان «انتظار، نیروسازی و پیوند نیرو» با حضور مصطفی ورمرزیار عضو هیئت علمی مؤسسه مؤسسه آینده روشن وابسته به پژوهشکده مهدویت قم برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

رشته مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در این نشست با بیان اهمیت نشست‌های تخصصی در حوزه مهدویت بیان کرد: نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل این حوزه است.

حجت‌الاسلام سیدروح‌الله میرشفیعی، یکی از رسالت‌های مهم دبیرخانه مهدویت این استان را برگزاری نشست‌ها، وبینارها و جلسات تخصصی در حوزه مهدویت برای آگاهی‌افزایی، رفع شبهات و پاسخ به سؤالات استادان و دانشجویان دانست.

عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن هم درباره ارتباط انتظار و نیروسازی توضیح داد: بین انتظار و نیروسازی رابطه بسیار مهمی وجود دارد و از زمینه‌های ظهور تکمیل یاران مهدوی است، امام صادق علیه‌السلام در این باره می‌فرمایند: «آگاه باشید اگر تعداد افراد امام زمان که توصیف شده هستند کامل شود اتفاق خوشایند رخ خواهد داد.» و این اتفاق و همدلی به این نیروها با تلاش به دست می‌آید که خود دارای مراحلی است؛ مانند «جذب نیرو»، «پیوند نیرو»، «ارتباط نیرو»، «حفظ نیرو» و «مدیریت و رهبری نیروها».

حجت‌الاسلام مصطفی ورمرزیار یادآور شد: نقش و اهمیت یاران جبهه حق و پیوندی آنها برای دستیابی به اهداف بسیار مهم است و در پیوند یاران افراد تأثیرگذاری هستند که باید تربیت شوند.

وی تبیین کرد: محور پیوند بین نیروها می‌تواند پیوند براساس محبت الهی، محور قرآن و دستورات دینی و پیوند بر محور پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام باشد.

ورمرزیار به آسیب‌های این پیوند نیرو اشاره و تشریح کرد: این پیوند می‌تواند آسیب‌های بیرونی و درونی داشته باشد به‌طوری‌که آسیب‌های درونی شامل هوای نفس، ضعف و سستی اعتقادی و جهل و نادانی بوده و آسیب‌های بیرونی شامل توطئه‌هایی است که برای مبارزه با جبهه حق در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/




نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر دغدغه اصلی حوزه مهدویت است

منبع:آنـــا
? نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر دغدغه اصلی حوزه مهدویت است