نیاز به ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در رفسنجان/ ۵۴۰۰ نفر واجد شرایط

فت فتو/کرمان سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در شهر رفسنجان نزدیک به ۵۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی نیاز است، گفت: تعداد متقاضیان ثبت‌نام کرده نهضت ملی مسکن در شهر رفسنجان حدود ۱۳ هزار نفر است که با پالایش‌های انجام شده حدود ۵۴۰۰ نفر حائز شرایط شدند. رضا حافظی عصر ۲۸ […]

فت فتو/کرمان سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در شهر رفسنجان نزدیک به ۵۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی نیاز است، گفت: تعداد متقاضیان ثبت‌نام کرده نهضت ملی مسکن در شهر رفسنجان حدود ۱۳ هزار نفر است که با پالایش‌های انجام شده حدود ۵۴۰۰ نفر حائز شرایط شدند.

رضا حافظی عصر ۲۸ آبان ماه در نشست بررسی نهضت ملی مسکن در شهرستان های انار و رفسنجان اظهار کرد: تأمین زمین نهضت ملی مسکن در شهر انار انجام شده و دو قطعه زمین آماده‌سازی و سه پروژه در این اراضی در حال انجام است.

وی بیان کرد: مقرر شد یک قطعه زمین ۲۷۰ هکتاری در انار استعلامات و موضوعات مربوط به الحاق آن توسط مشاور انجام گیرد و اگر الحاق آن به شهرستان انار صورت بگیرد عملاً بحث تأمین زمین در این شهر برای نهضت ملی برای سنوات آینده نیز حل خواهد شد. در حال حاضر مشکلی برای تأمین زمین برای افراد ثبت‌نام شده فعلی نداریم اما برای سالهای آتی نیز با در اختیار گرفتن این زمین، مسئله حل خواهد شد.

حافظی ادامه داد: برای امین‌شهر انار نیز تنها یک نفر متقاضی است و مشکلی برای تأمین زمین نهضت ملی مسکن در این منطقه وجود ندارد و اگر افراد دیگری نیز متقاضی باشند برای آنها تأمین زمین انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه بحث اساسی برای تأمین زمین نهضت ملی مسکن در شهر رفسنجان است، بیان کرد: با توجه به مصوبات اخیر سعی و تلاش ما بر این است که حداکثر بتوانیم استفاده از زمین‌ها انجام شود کیفیت واگذاری اراضی را نیز بالا ببریم و به هر دو نفر یک قطعه زمین و بصورت تک‌واحدی واگذار شود.

حافظی افزود: تک واحدی بدین صورت است که دو قطعه زمین که واگذار می‌شود به نحوی طراحی شود که استقلال و محرمیت استفاده از فضاهای خصوصی شخصی برای خانوارها فراهم شود. این موضوع مستلزم این است که میزان زمین را بیش از آنچه تاکنون هست تأمین کنیم که بر اساس آیتم‌های قبلی انجام شده و یکسری واگذاری‌ها صورت گرفته و بنیاد مسکن در حال ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه در شهر رفسنجان نزدیک به ۵۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی نیاز است، عنوان کرد: مشاور در حال انجام طرح جامع شهر رفسنجان است که مراحل نهایی را طی می‌کند. با الحاقات این اراضی به شهر رفسنجان تأمین زمین به کیفیت مطلوب انجام می‌شود و تا پایان امسال بحث تأمین زمین در رفسنجان نیز به نتیجه نهایی رسیده و به کسانی که ثبت‌نام انجام داده، حائز شرایط می‌شوند و وجه خود را واریز کرده باشند زمین تعلق می‌گیرد.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان ثبت‌نام کرده نهضت ملی مسکن در شهر رفسنجان حدود ۱۳ هزار نفر است که با پالایش‌های انجام شده حدود ۵۴۰۰ نفر حائز شرایط شدند که باید زمین آنها را تأمین کنیم که از این تعداد ۹۰۰ نفر اسناد و فرم‌ها را بارگذاری کرده‌اند. با این حال برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم زمین مورد نیاز بیش از ۵۰۰۰ نفر را تأمین کنیم.

انتهای پیام




نیاز به ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در رفسنجان/ ۵۴۰۰ نفر واجد شرایط

منبع: ایـسنا
? نیاز به ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در رفسنجان/ ۵۴۰۰ نفر واجد شرایط