نیازسنجی صنایع و معادن کرمان برای آموزش سربازان انجام شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید نیازسنجی صنایع و معادن از سوی شرکت ایمیدرو به‌عنوان مجموعه بالادستی انجام و ابلاغ شود زیرا براساس رشته‌های مورد نیاز می‌توانیم دوره‌های آموزشی برای سربازان را برگزار کنیم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار محمدعلی نظری ظهر امروز در آیین افتتاح طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق […]


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید نیازسنجی صنایع و معادن از سوی شرکت ایمیدرو به‌عنوان مجموعه بالادستی انجام و ابلاغ شود زیرا براساس رشته‌های مورد نیاز می‌توانیم دوره‌های آموزشی برای سربازان را برگزار کنیم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار محمدعلی نظری ظهر امروز در آیین افتتاح طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش‌های مهارتی در زمان خدمت مقدس سربازی در جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: طرح آموزش مهارت سربازان را برای آموزش و اشتغال جوانان اجرا می‌کنیم و امیدواریم در کشور به‌عنوان الگو مطرح شود.

وی بیان داشت: باید نیازسنجی صنایع و معادن از سوی شرکت ایمیدرو به‌عنوان مجموعه بالادستی انجام و ابلاغ شود زیرا براساس رشته‌های مورد نیاز می‌توانیم دوره‌های آموزشی برای سربازان را برگزار کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: برخی رشته‌ها نیاز به دوره کمتر و یا بیشتر و یا آموزش در محیط وقایع کار دارند و بر این اساس باید تنظیم زمان سربازان صورت بگیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در سخنانی با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم، رشد تولید اظهار کرد: افزایش تولید یکی از مولفه‌های فراموش شده است و در این زمینه پیوستی برای نیروی انسانی ندارد و همه طرح توسعه دارند.

امیر حسن‌زاده ادامه داد: بسیاری از واحدهای خدماتی کوچک و شرکت‌های بزرگ به نیروی ماهر نیاز دارند، اما واحدهای بزرگ برای نیروی انسانی کار نکرده‌اند در حالی که امروزه توسعه برای توسعه نیروی انسانی است و مغفول مانده است و برای همین به سمت تفاهمنامه رفتیم.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در تحقق شعار سال موفق شویم، باید توسعه نیروی انسانی و آموزش را دنبال کنیم و افراد باید توانمند شوند زیرا مهارت یک اصل برای موفقیت است و اکنون جوانان نیز دنبال مهارت هستند و سربازان یکی از قشرهایی هستند که باید برای‌شان به این مسئله بپردازیم.

حسن‌زاده افزود: کشور ما معدنی است و عقب‌ماندگی ما در این بخش به دلیل عدم توجه به نیروی انسانی و اکتشاف است و اگر این موارد درست شود، معدن می‌تواند، جایگزین نفت شود.

همچنین رئیس جهاد دانشگاه استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: صنعت و معدن محوریت اصلی کار جهاد در سال‌های اخیر بود و در این راستا آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی را راه‌اندازی کردیم.

مهدی بازمانده بیان کرد: برای تهیه خوراک صنایع به ویژه در فولاد، کارخانه فرآوری مواد کم‌عیار را راه‌اندازی و جهاد بومی‌سازی را تعریف کردیم.

بازمانده تصریح کرد: ظرفیت کرمان برای طرح سرباز مهارت اعلام شده است تا ماهانه ۴۲۰۰ نفر آموزش داده شود که کرمان جزو رتبه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





نیازسنجی صنایع و معادن کرمان برای آموزش سربازان انجام شود

منبع: فــارس
? نیازسنجی صنایع و معادن کرمان برای آموزش سربازان انجام شود