نگاه دولت به بخش خصوصی باید حمایت‌گرانه باشد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت استان کرمان گفت:«بخش خصوصی پول را به کشور تزریق می‌کند و نگاه دولت باید به این بخش حمایت‌گرانه باشد». بابک اسماعیلی ‌احمدآبادی افزود:«بخش خصوصی ظرفیت‌های کوچک و بزرگ را در دورافتاده‌ترین مناطق شناسایی و اقدام به ایجاد شغل می‌کند که این مساله باعث […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت استان کرمان گفت:«بخش خصوصی پول را به کشور تزریق می‌کند و نگاه دولت باید به این بخش حمایت‌گرانه باشد».

بابک اسماعیلی ‌احمدآبادی افزود:«بخش خصوصی ظرفیت‌های کوچک و بزرگ را در دورافتاده‌ترین مناطق شناسایی و اقدام به ایجاد شغل می‌کند که این مساله باعث می‌شود تا میزان آسیب‌های اجتماعی،جرم و جنایت کاهش چشمگیری پیدا کند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت استان کرمان،وی در دیدار با دادستان کرمان ضمن تقدیر از زحمات دادستان و مجموعۀ قضایی استان در راستای کمک به حل مشکلات صنعت‌کاران و اهالی تولید استان،گفت:«هم اکنون در شرایط ناپایداری قرار داریم و مسائل بسیاری از دست اهالی صنعت خارج است».

وی اظهار کرد:«متاسفانه ما علاوه بر تحریم خارجی درگیر تحریم‌های داخلی نیز هستیم که این مدل تحریم بدترین نوع آن است».

رئیس هیات مدیره خانه صمت استان کرمان یادآور شد:«لزوم ایجاد یک هیأت صلح و سازش در استان به شدت احساس می‌شد که خانه صمت در این جهت پیگیری‌های لازم را با مجموعۀ شوراهای حل اختلاف استان به عمل آورده است».

اسماعیلی در خصوص تامین بودجه این تشکل،توضیح داد:«این تشکل بدون وابستگی به بودجۀ دولتی با همیاری فعالان اقتصادی و بهصورت خودگردان اداره می‌شود».

وی تاکید کرد:«در این تشکل زیرساخت خوبی فراهم شده و کارشناسان متخصصی نیز پای کار آمده‌اند تا به رفع مشکلات تولید و اشتغال کمک کنند».

رئیس خانه صمت کرمان همچنین پیشنهاد بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای صنعتی و معدنی استان توسط مقامات دستگاه قضایی و هماهنگی خانه صمت را با هدف آشنایی با فرایند تولید و انتقال آن و شنیدن نقطه نظرات این فعالان مطرح کرد.

 

نقش بخش خصوصی در کاهش میزان آمار جرم در استان

دادستان کرمان نیز در این نشست گفت:«بخش خصوصی نقش بسزایی در کاهش آمار جرم داشته و به همین علت مجموعۀ قضایی از هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات این بخش فروگذار نخواهد کرد زیرا کمک به این بخش کمک به جامعه است».

دادخدا سالاری با بیان این‌که نگرش‌ها به تولیدکنندگان تغییر کرده است، اظهار کرد:«هم‌اکنون کارها به مرحلۀ شعار رسیده و این نشانگر پدید آمدن یک دیدگاه مثبت است و قطعا بهزودی این شعارها به مرحلۀ عمل خواهد رسید».

وی با اشاره به اینکه واردات آفت بزرگ کشور است،گفت:«واردات منشا مافیا و رانت است و تمامی مشکلات این مساله به حوزۀ تولید تزریق می‌شود».

دادستان کرمان ادامه داد:«تولیدکنندگان با تحریم می‌جنگند و در همین حین قاچاقچیان جنس‌های تقلبی را به بازار سرازیر می‌کنند و هیچ سپر محافظتی نیز در این زمینه وجود ندارد».

وی اضافه کرد:«ما باید مدیون تولیدکننده باشیم زیرا حتی اگر برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شود باعث کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی خواهد شد».

سالاری افزود:«هر هفته نیمی از مراجعان به دفتر دادستان را تولیدکنندگان تشکیل می‌دهند و این ناراحت‌کننده است که این قشر مرجعی را برای حل مشکلات خود ندارند».

وی تاکید کرد:«بخشی از دغدغۀ روزانۀ من تولید است بهحدی که یک روز را در هفته به شکل ثابت به تولیدکنندگان اختصاص داده‌ام زیرا ما در قبال این افراد وظیفه داریم و در کنار تولیدکنندگان هستیم».

وی با اشاره به اینکه ما بالعکس کشورهای توسعه‌یافته از تولیدکننده حمایت نکرده‌ایم،گفت:«این مساله باعث شد تا بسیاری از بازارها را در دنیا از دست بدهیم. بخش زیادی از کالاهای وارداتی را در گذشته تولید می‌کردیم و این عاقبت عدم حمایت از تولیدکننده است».

 

راه اندازی کمیسیون حقوقی و قضایی شورای حل اختلاف استان

دبیرکل خانه صمت استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت‌های خانه صمت استان در خصوص کارشناسی پرونده‌های مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه داد و اظهار کرد:«به زودی مجوز صلح و سازش که ویژۀ رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در استان است را اخذ خواهیم کرد».

کیان سیدی با اشاره به اینکه ساختمان شماره دو خانه صمت استان کرمان در اوایل خرداد ماه آمادۀ بهره‌برداری خواهد بود،اضافه کرد:«وجود این زیرساخت گامی در جهت بهبود فضای کسب‌وکار استان خواهد بود».

 

خانه صمت استان کرمان مسائل را به شکل تخصصی عنوان می‌کند

در ادامه جمشیدی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت استان نیز گفت:«حضور دادستان در کنار بخش خصوصی و تولیدکنندگان یک حمایت ویژه محسوب می‌شود و این مساله مرحمی بر مشکلات فعالان عرصۀ صنعت و معدن است».

وی تاکید کرد:«خانه صمت استان با توجه به اینکه بازوی سازمان صمت است،مسائل را به شکل تخصصی توسط مشاورین خبرۀ هر حوزه بررسی می‌کند». /پ




نگاه دولت به بخش خصوصی باید حمایت‌گرانه باشد

منبع:خبر کرمان
?

نگاه دولت به بخش خصوصی باید حمایت‌گرانه باشد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی