نوروزی متفاوت در شهر دارالولایه/ از برپایی جشنواره‌ها تا برگزاری جُنگ شادی بعد از افطار

سرپرست شهرداری جیرفت از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فاخر فرهنگی و محلی به‌مناسبت سال جدید در پارک امام حسین(ع) شهر جیرفت خبر داد. سرپرست شهرداری جیرفت امروز در گفت‌وگو با فت فتو در جیرفت با تبریک سال جدید و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در راستای ایجاد فضای نشاط شهروندی، شهرداری جیرفت با همکاری شورای […]


سرپرست شهرداری جیرفت از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فاخر فرهنگی و محلی به‌مناسبت سال جدید در پارک امام حسین(ع) شهر جیرفت خبر داد.

سرپرست شهرداری جیرفت امروز در گفت‌وگو با فت فتو در جیرفت با تبریک سال جدید و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در راستای ایجاد فضای نشاط شهروندی، شهرداری جیرفت با همکاری شورای اسلامی شهر، ویژه‌برنامه‌های نوروزی بهار در بهار  را برای همشهریان و مسافران نوروزی کهن‌ترین تمدن شرق تدارک دیده است.

 تورج امیرافضلی با اشاره به اجرای برنامه‌های شهرداری جیرفت برای این ایام اظهار کرد: جشنواره غذای محلی، سوغات و صنایع دستی در سیاه چادرهای عشایری با پوشش‌های محلی و آیین و رسوم نوروزی را به همراه موسیقی محلی اجرا می‌کنند.

وی با اعلام رویکرد ویژه شورای اسلامی شهر در حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی گفت  همچنین بازارچه سنتی در قالب ۲۵ غرفه نیز در حاشیه این مراسم دایر است.

امیرافضلی با بیان تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد: برنامه‌های امسال علاوه بر ترویج نشاط و معرفی فرهنگ و آداب مردم شهرستان جیرفت، در ایام ماه مبارک رمضان حال و هوای معنوی هم خواهند داشت.

 وی تصریح کرد: فضایی دلچسب برای تمامی اقشار و گروه‌های سنی در محیط پارک امام حسین(ع) شهر جیرفت تدارک دیده شده است  و جنگ شادی به همراه حضور خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی محلی و سنتی از دیگر برنامه‌های متنوعی است که در ایام نوروز بعد از مراسم افطار اجرا می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





نوروزی متفاوت در شهر دارالولایه/ از برپایی جشنواره‌ها تا برگزاری جُنگ شادی بعد از افطار

منبع: فــارس
? نوروزی متفاوت در شهر دارالولایه/ از برپایی جشنواره‌ها تا برگزاری جُنگ شادی بعد از افطار