نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان

کرمان – فت فتو – پس از ۲ سال ستاد تسهیلات سفر در استان کرمان هم فعال شد و این درحالی است که استاندار این استان تاکید دارد صرفنظر از همه ظرفیت‌هایی که برای استقبال و اسکان مسافران و زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی ایجاد شده، لازم است خودمراقبتی مردم هم از منظر حوادث و […]

کرمان – فت فتو – پس از ۲ سال ستاد تسهیلات سفر در استان کرمان هم فعال شد و این درحالی است که استاندار این استان تاکید دارد صرفنظر از همه ظرفیت‌هایی که برای استقبال و اسکان مسافران و زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی ایجاد شده، لازم است خودمراقبتی مردم هم از منظر حوادث و هم کرونا افزایش یابد.

به گزارش فت فتو آیین افتتاح طرح های نوروزی در استان کرمان روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که علی زینی وند استاندار این استان تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که ما همچنان درگیر کرونا هستیم لذا لازم است مردم و مسافران نوروزی خودمراقبتی بیشتری در این ایام داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به سیاست های دولت و واکسیناسیون، امسال سفرهای نوروزی را در پیش داریم، مردم اندکی خیالشان از کرونا راحت شده است اما فراموش نکنیم کرونا را همچنان داریم و افراد بسیاری با آن درگیرند.

زینی وند اظهار داشت: ایجاد محدودیت برای مردم سخت شده اما از آنان تقاضا می شود خودمراقبتی، فاصله گذاری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور نیافتن در مهمانی ها را همچنان در ایام تعطیلات نوروز لحاظ کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: امسال به دلایل مختلف از جمله اینکه محدودیت‌ها پس از ۲ سال برداشته شده و مردم سفر می کنند، شرایط ویژه ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین تعطیلات نوروزی امسال با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده و مردم شتاب بیشتری برای بازگشت به شهرهایشان خواهند داشت لذا اگر در سفرها اصول ایمنی را رعایت نکنیم حوادث بیشتری نیز شاهد خواهیم بود.

استاندار کرمان عنوان کرد: بخش عمده مسافران نوروزی امسال زائران مرقد مطهر سردار دل ها هستند لذا باید برنامه ریزی دقیقی برای زائران داشته باشیم و ممکن است از کشورهای خارجی هم مهمانانی داشته باشیم.

آمادگی هلال احمر

به گزارش فت فتو مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با بیان اینکه مثل همیشه در کنار مردم هستیم گفت: این جمعیت در سال جدید نیز با نگاه پیشگیری، مقابله با حوادث و کاهش آلام در کنار مردم خواهد بود.

رضا فلاح افزود: استان کرمان سالانه بین ۲ تا سه هزار حادثه را در استان کرمان پوشش می دهد که در مدیریت بحران جزو بهترین ها بوده و همواره رتبه های اول و دوم امدارسانی را در کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: هلال احمر در جاده های استان نیز در کنار پلیس فعالیت می کند.

فلاح افزود: ۶۰۰ نفر در حوزه امداد و نجات و ۴۰۰ نفر در بخش جوانان در پایگاه ها و مراکز اضطراری، با هدف پیشگیری و برقراری ایمنی در محورهای ارتباطی استان تلاش می کنند.

نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: ستاد تسهیلات سفر پس از ۲ سال کار خود را در استان کرمان آغاز کرد و امسال چهار جلسه تشکیل داد.

فریدون فعالی افزود: نوروزداران بی‌نوروز کمیته های ۱۰ گانه این ستاد هستند و در این زمینه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت شبانه روزی خدماتی به مسافران نوروزی ارایه خواهند کرد.

وی بیان کرد: نوروزگاه های خوبی را در استان کرمان برنامه ریزی کرده ایم، ضمن آنکه برنامه‌های فاخر ملی یک شب در بم و یک شب در میدان گنجعلیخان شهر هکرمان خواهیم داشت.

فعالی ادامه داد: مطالبه گری برای ارائه خدمات ویژه به مسافران کرمان را داریم لذا منابع و خدمات هم بایستی برهمین مبنا تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ستاد اصلی نوروز در اداره کل میراث فرهنگی استان و ستاد شهرستانی برای نخستین بار در یخدان مویدی شهر کرمان برگزار می شود و مراسمی نیز در محور هفت باغ و میدان گنجعلیخان خواهیم داشت.

به گزارش فت فتو در این مراسم پوستر خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی نیز رونمایی شد.




نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان

منبع: ایرنـا
? نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان