نماینده مردم کرمان سیاست زدگی را آفت جدی توسعه این استان دانست

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان از ابتدای انقلاب تا سالهای اخیر به شدت سیاسی شد و سیاست زدگی آفت جدی در مسیر توسعه دیار کریمان بود. به گزارش بامداد چهارشنبه فت فتو، محمد مهدی زاهدی شامگاه سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان از ابتدای انقلاب تا سالهای اخیر به شدت سیاسی شد و سیاست زدگی آفت جدی در مسیر توسعه دیار کریمان بود.

به گزارش بامداد چهارشنبه فت فتو، محمد مهدی زاهدی شامگاه سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با امام جمعه کرمان افزود: گروه های سیاسی این استان به جای هم افزایی، همواره در تقابل بوده‌اند و مدیران سیاسی را به جای مدیران کارآمد بر سر کار گذاشتیم که همین امر یکی از مشکلات جدی توسعه استان کرمان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: نباید از اکنون سیاسی عمل کنیم، باید رضایت خدا، مردم، نظام و انقلاب را درنظر بگیریم و ضمن هماهنگی، افراد کارآمد را جدا از خط فکری آنان بر سرکار بیاوریم زیرا جریانات سیاسی تاکنون به پیشرفت استان کرمان ضربه زده اند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون حساب هندوانه و محصولات آب‌بر کشت کردیم و اکنون به جایی رسیده ایم که آب شرب را از ٣٧٠ متری تامین می کنیم.

وی یادآور شد: استان کرمان به برنامه منسجم برای توسعه در بخش کشاورزی و صنایع و معدن نیاز دارد و داشتن نقشه راه برای ارتقای بهره وری از واجبات استان است. 

زاهدی با طرح این پرسش که برای بازدهی و اشتغالزایی، مصرف آب، صنایع، کشاورزی و دامداری خود باید به چه حوزه هایی ورود کنیم؟ گفت: باید نقشه راهی براساس مطالعات اندیشکده ها تعریف کنیم و اندیشکده راهبردی توسعه استان شکل گیرد و براساس نقشه راه و فارغ از سیاست بازی ها همگی به سمت توسعه پیش برویم.

وی افزود: اتاق بازرگانی کرمان تفکر، دانش و اندیشکده مناسبی دارد که می تواند در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشد و دانش بنیان را به همه حوزه ها ازجمله صادرات و واردات بیاوریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعالیت اتاق بازرگانی کرمان در این حوزه ها به عنوان یک راهبرد قابل قدردانی است و ما هم در افزایش بهره وری و رفع مشکلات موجود بیشترین همکاری را با آن خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نتیجه مجموعه اقدامات نشان می دهد که اتاق بازرگانی کرمان بسیار فعال و با احساس مسئولیت بالا عمل کرده و روی هشت وظیفه خود ازجمله مسئولیت اجتماعی، عدالت و شفافیت به خوبی کار کرده و این موارد با انتظارات نظام تطبیق داده شده است.

وی افزود: در این راستا یکی از این موارد فعالیت در راستای تحقق نام گذاری شعار سال است، استان کرمان از نظر ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل مقام اول و دوم کشور را دارد، نباید وضعیت اقتصادی و شرایط درآمدی پایدار شهری و روستایی، کسب و کار و اشتغالزایی و اوضاع آب و انرژی در وضعیت نامناسبی باشد لذا باید علت و ریشه این مشکلات را دریابیم.

زاهدی یادآور شد: استان کرمان با وجود ظرفیت ها می تواند در بسیاری از شاخص های بهره وری اقتصاد پایدار و شکوفایی اقتصادی، معیشت و مسکن در راس کشور قرار گیرد اما وضع فعلی مناسب نیست.

همچنین در این نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان و سایر مسئولان به ارائه ایده در خصوص تحقق شعار سال و بهبود فضای اقتصادی استان پرداختند.




نماینده مردم کرمان سیاست زدگی را آفت جدی توسعه این استان دانست

منبع: ایرنـا
? نماینده مردم کرمان سیاست زدگی را آفت جدی توسعه این استان دانست