نماینده مجلس: وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان فرصتی استثنایی است

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان فرصتی استثنایی برای معرفی شخصیت این شهید عزیز و استان است گفت: افزون بر ۱۰۰ کشور دنیا به صورت مستمر، تربت پاک حاج قاسم را زیارت می‌کنند. به گزارش […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان فرصتی استثنایی برای معرفی شخصیت این شهید عزیز و استان است گفت: افزون بر ۱۰۰ کشور دنیا به صورت مستمر، تربت پاک حاج قاسم را زیارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در نشست مشترک وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: این استان در بخش‌های مختلف و در حوزه‌ ماموریت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور سرآمد است.

وی خاطرنشان کرد: چند موضوع را در سفر وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کرمان با هماهنگی استاندار استان کرمان در دستور کار قرار داده‌ایم که به یاری خدا بتوانیم این موضوعات را در این سفر پیگیری کنیم و از این حضور جمع‌بندی داشته باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان، افزود: این ظرفیت‌ها نیازمند توجه جدی‌تر است تا بتوانیم اقتصاد مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی را در کرمان به عنوان نمونه‌های موفق در کشور ارائه کنیم که قطعا این مهم امکان‌پذیر است. 

پورابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه با اتفاق مثبتی که در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتاده و تفویض اختیاری که مطرح شد بسیاری از امور در این استان را توانسته پوشش بدهد البته باز هم می‌گوییم نیازمند اقدامات پشتیبانی  وزیر، معاونان و مسئولان ارشد این وزارتخانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بناهای تاریخی ما در مرکز شهر کرمان محدودیت‌هایی برای ساخت و سازها چه از نظر ارتفاع و چه از نظر محدوده مسافت قانونی دارند گفت: مطالبه جدی مردم شهر کرمان این است که در خصوص این موارد (محدودیت های بناهای تاریخی) تجدید نظر شود. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بافت فرسوده برای مجموعه‌های حوزه میراثی این استان به صورت ویژه اعتباراتی با اولویت‌هایی که در حوزه‌های مرتبط با پشتیبانی و اقتصاد مرتبط با این وزارتخانه است، اختصاص یابد تا بتوانیم برخی ماموریت‌ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به مسائل مربوط به ورودی باغ شاهزاده استان کرمان تصریح کرد: هنوز مشکلات این منطقه با وجود توافقی که بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی انجام شده، حل نشده است.

پورابراهیمی بیان کرد: در خصوص جذب اعتبارات، خوشبختانه اتفاقات خوبی در وزارت میراث فرهنگی رقم خورده و در استان کرمان توانسته‌ایم رتبه اول جذب اعتبارات تبصره ۱۸ برای مشاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اعتبارت حوزه گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۶ برابر اعتبارات سال ۱۴۰۰ خواهد بود، که از یک ماه گذشته رسما با توجه به پایان جذب اعتیارات سال گذشته کارش آغاز شده و  کمیسیون اقتصادی هم این ظرفیت را برای ایجاد اشتغال در این بخش کامل می‌بیند و امیدواریم این مسیر هم دنبال شود. 




نماینده مجلس: وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان فرصتی استثنایی است

منبع: ایرنـا
? نماینده مجلس: وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان فرصتی استثنایی است