نماز طلب باران در بم اقامه می‌شود

کرمان-فت فتو- امام جمعه بم گفت: نماز طلب باران در این شهر روز دوشنبه هفته پیش‌رو ساعت ۱۵ در زمین مصلا جنب شهربازی (میدان بیرون شهر) اقامه خواهد شد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام قاسم دانشی در خطبه های نماز جمعه ۱۹ آذرماه بیان کرد:اگر مواردی مانند خشکسالی و نباریدن باران را مشاهده می کنیم […]

کرمان-فت فتو- امام جمعه بم گفت: نماز طلب باران در این شهر روز دوشنبه هفته پیش‌رو ساعت ۱۵ در زمین مصلا جنب شهربازی (میدان بیرون شهر) اقامه خواهد شد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام قاسم دانشی در خطبه های نماز جمعه ۱۹ آذرماه بیان کرد:اگر مواردی مانند خشکسالی و نباریدن باران را مشاهده می کنیم باید بدانیم خدای امروز خدای سالیان قبل هم است و بپذیریم که از ماست که برماست زیرا در برابر دستورات الهی سرکش و غافل شده ایم.

وی تاکیدکرد: در گذشته آنطور که شایسته است نماز باران در سطح شهرستان باشکوه برگزار نمی شد و اکنون زن و مرد باید دغدغه باران و کم آبی را داشته باشند که انتظار می رود شهر یکپارچه تعطیل شود و به درگاه خداوند التماس کنیم.

امام جمعه بم توضیح داد: قصد سیاه نمایی ندارم اما با فسق و فجوری که در جامعه مشاهده می شود آیا می توانیم بپذیریم آنچه انجام می شود اسلامی است؟آیا رفتارمان در کوچه، بازار و تربیت فرزندانمان امام زمانی و اهل بیتی است ؟

به گفته وی در قرآن استغفار یکی از عوامل نزول باران به شمار می رود که از گناهان توبه کنیم و به نماز باران بایستیم.

امام جمعه بم همچنین با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی که هم شجاع و هم با تدبیر بود اظهارداشت: امروزه برخی از دولتمردان ما شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن شجاعت را ندارند و برخی هم اهل تدبیر هستند اما اهل عمل نیستند و شجاعت برای انجام کار ندارند.

دانشی ادامه داد: در دوران کرونا مدافعان سلامت خوش درخشیدند و جلب رضایت مقام معظم رهبری مقام پرافتخاری برای مجموعه بهداشت و درمان کشور است که در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش کردند و از جانشان هم دریغ نکردند.

گرانی یک شبه به وجود نیامده است

امام جمعه بم ضمن اشاره به تصمیم دولتمردان درخصوص صنعت خودرو و در نتیجه گرانی ۱۵ الی ۲۰ درصدی خودرو گفت: شایسته است در هر اظهارنظری واقعیت ها را مورد توجه قرار دهیم اینکه آیا گرانی ها یک شبه به وجود آمده اند که توقع داریم دولتمردان در ۱۰۰ روزی که آمده اند معجزه کنند.

وی می گوید بحث اقتصاد بسیار پیچیده است و عوامل مختلف دست در دست هم می دهند و گرانی ایجاد می شود .

دانشی گفت: اما وضعیت اقتصاد امروزه یک شبه بوجود نیامده که توقع داریم یک شبه برطرف شود درصورتی که مردم از دولت آیت الله رییسی توقع دارند زیرا خودتان قول تغییر داده اید و مردم تلاش ها را متوجه می شوند.

وی ادامه داد: در مباحث هسته ای توقع داریم با همین تغییر ایجاد شده و اینکه توپ در زمین طرف مقابل است با شجاعت تمام و تدابیر همه جانبه منافع نظام را در نظر بگیرند تا عزت این نظام در تمام زمینه ها روزافزون باشد.

امام جمعه بم توضیح داد: بر این باوریم که شخص رییس جمهور و دولتمردان می خواهند خدمت کنند و باید این فرصت به آن ها داده شود البته باید بحث گرانی زودتر مدیریت شود تا این از مردم برداشته شود.

به گزارش فت فتو در پایان خطبه های نماز جمعه از علی اصغر ابارقی برنده دو مدال طلا  و یک نقره مسابقات پاراآسیایی بحرین با اهدای لوح سپاس تشکر به عمل آمد. همچنین مراسم عمامه گذاری سه نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بم نیز برگزار شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.




نماز طلب باران در بم اقامه می‌شود

منبع:ایرنـا
? نماز طلب باران در بم اقامه می‌شود