نقش دستگاه قضایی در انتخابات، نظارتی و پیشگیرانه است

کرمان- رییس دادگستری جیرفت گفت: دستگاه قضا اساسا هیچ گونه مداخله ای در روند اجرا و فرآیند انتخابات ندارد، تنها یک دستگاه نظارتی با رویکرد پیشگیرانه در انتخابات است. به گزارش نذیر کرمان، اصغر ستایی مختاری در ستاد مشترک پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه انتخاب […]

کرمان- رییس دادگستری جیرفت گفت: دستگاه قضا اساسا هیچ گونه مداخله ای در روند اجرا و فرآیند انتخابات ندارد، تنها یک دستگاه نظارتی با رویکرد پیشگیرانه در انتخابات است.

به گزارش نذیر کرمان، اصغر ستایی مختاری در ستاد مشترک پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه انتخاب آزادانه و آگاهانه امید به آینده، امنیت، نشاط و شور و شعف در مردم ایجاد می‌کند، گفت: انتخابات با مشارکت بالا همراه با قانونمداری که مورد تاکید رهبری است باعث واکسینه شدن نظام مقدس جمهوری می‌شود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف در مورد انتخابات فرموده‌اند؛ کار بزرگ مردم اولاً اصل مشارکت و ثانیاً نوع مشارکت و انتخاب خواهد بود،

وی افزود: مهمترین نکته این است که انتخابات نشانه حضور مردم در صحنه است این حضور در صحنه یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد این مهم در اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور تأثیر بی نظیری دارد اگر ما کاهش حضور مردم در انتخابات را داشته باشیم از آن طرف فشارهای دشمن را هم خواهیم داشت.

رئیس دادگستری جیرفت افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم کرمان و خوزستان، فرمودند؛ ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی با چهار خصوصیت مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در مورد انتخابات مدنظر رهبر معظم انقلاب است، سلامت انتخابات می‌باشد و انتخاباتی سالم است که مبتنی بر قانون باشد.

ستایی مختاری با بیان اینکه با یک چالش انتخاباتی روبرو هستیم، عنوان کرد: متأسفانه شاهد تبلیغات زود هنگام در جنوب کرمان مخصوصاً در جیرفت و عنبرآباد هستیم که باید آن را کنترل کرد.

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به جایگاه قانونی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی، خاطرنشان کرد: با توجه ضرورتی که در شورای پیشگیری از تخلفات شهرستان احساس شد، این نشست برگزار شد تا داوطلبین مجلس شورای اسلامی تا نقطه نظرات و تذکرات این شورا را مدنظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود کاندیدا قوانین و مقررات انتخابات را با جدیت رعایت کنند.

ستایی مختاری با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد نظر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مشارکت حداکثری باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیان انتخابات ایران اسلامی سالم است، خاطرنشان کرد: انتخابات در سطوح مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره با سلامت و پرشور برگزار شده است.

رئیس دادگستری با اشاره به اینکه قانون برای انتخابات محدوده زمانی تعیین کرده است، تاکید کرد: طبق قانون انتخابات کاندیدا ۸ روز قبل از انتخابات باید تبلیغات خود را شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد یعنی خارج از این محدوده زمانی هیچ کاندیدی حق برگزاری جلسه و همایش ندارد.

وی با بیان اینکه کاندیدا حق تبلیغات زود هنگام ندارند، تصریح کرد: جلوی تبلیغات زود هنگام در مکان‌های عمومی گرفته خواهد شد زیرا مردم از دستگاه قضا انتظار دارند جلوی هرگونه تخلف انتخاباتی را با جدیت بگیرد.

کد خبر ۶۰۰۸۶۸۴




نقش دستگاه قضایی در انتخابات، نظارتی و پیشگیرانه است

منبع: مــهر
? نقش دستگاه قضایی در انتخابات، نظارتی و پیشگیرانه است